Itt
találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK 45. fejezet 403. nap
E bűn
szennyező nyoma mindenütt látható. A családban elégedetlenséget és viszályt
idéz elő. Irigységet és gyűlöletet támaszt a szegényekben a gazdagok iránt, a
gazdagokat a szegényeket felőrlő elnyomásra vezeti. Ez a gonosz nemcsak a
világban van meg, hanem az egyházban is. Mennyire általános még itt is az
önzés, kapzsiság, a rászedés, a jó elhanyagolása. A tizedben és adományokban
Isten meglopása. Sajnos sok Ákán van a gyülekezeti tagok között, akiknek jó
bizonyságuk van (1Tim 5:10). Vannak olyanok, akik gyülekezetbe járnak, az Úr
asztalánál ülnek, holott birtokukban igazságtalanul szerzett rejtett javak
vannak, olyanok, melyeket Isten megátkozott! Egy babiloni köntösért sokan
feláldozzák jó lelkiismeretüket és mennyei reménységüket! A becsületet és használható
képességeiket ezrével cserélik fel egy erszény ezüstért. A szenvedő szegények
kiáltása felelet nélkül marad; az evangélium fényének terjedését akadályozzák;
a világi emberek megvetését azok a cselekedetek motiválják, melyek
meghazudtolják a keresztény hitvallást; és mégis a kapzsi ember kincseket
halmoz fel. "Az ember csalhatja-é az Istent? ti mégis csaltatok
engem", mondja az Úr (Mal 3:8).
Ákán
bűne szerencsétlenséget hozott az egész nemzetre. Egy ember bűnéért Isten
nemtetszése nyugszik az egész gyülekezeten, amíg a bűnt fel nem derítik és el
nem távolítják. A gyülekezetnek nem a nyílt szembehelyezkedők, hitetlenek és
Istent káromlók befolyásától kell félnie, hanem Krisztus állhatatlan
követőitől. ők azok, akik visszatartják Izrael Istenének áldásait és gyengítik
a népet.
Amikor a
gyülekezet nehézségbe jut, amikor elhidegülés és lelki hanyatlás a jellemző,
amely Isten ellenségeinek okot ad az ujjongásra, akkor a kéz összekulcsolása és
a szerencsétlen állapot feletti siránkozás helyett kérdezzék meg a tagok:
nincs-e Ákán a sátorban? Alázattal és a szív vizsgálatával mindenki igyekezzen
felfedni az elrejtett bűnt, amely kizárja Isten jelenlétét.
Ákán
beismerte bűnét, de csak akkor, amikor már túl késő volt ahhoz, hogy vallomása
segítsen rajta. Látta Izrael seregeit megveretve csüggedten visszatérni Aitól,
és mégsem lépett elő, hogy bűnét beismerje. Látta Józsuét és Izrael véneit
olyan fájdalomban a földre borulni, amely sokkal nagyobb volt, semhogy
szavakkal kifejezhető lenne. Ha akkor bűnvallomást tesz, az némi bűnbánatról
tanúskodott volna, de még mindig hallgatott. Hallotta a kiáltványt, hogy nagy
bűnt követtek el, sőt hallotta annak pontosan megjelölt jellegét; de ajkai le
voltak pecsételve. Azután jött az ünnepélyes vizsgálat. Mily rémülettel remegett
meg lelke, mikor rámutattak törzsére, nemzetségére, majd házanépére! De ő még
mindig nem tett vallomást, míg Isten ujja végül rá nem mutatott. Amikor már
bűnét nem titkolhatta tovább, engedett az igazságnak. Mily gyakran történnek
ehhez hasonló bűnvallomások! Pedig mily nagy különbség bevallani a tényeket,
miután azokat bebizonyították; és megvallani a bűnöket, amelyekről csak mi
tudunk és az Isten! Ákán nem tett volna vallomást, ha nem reméli, hogy ezáltal
bűneinek következményeit elfordíthatja. De bűnvallomása azt szolgálta, hogy
kimutassa büntetése igazságosságát. Ez nem volt igazi bűnbánat, sem
összeroppanás, sem elméjének megváltozása, sem a gonosztól való irtózás.
Ilyen
bűnvallomást tesznek a bűnösök, amikor Isten ítélőszéke előtt állnak, miután minden
esetet életre vagy halálra eldöntöttek. A lelkük erőszakolja ki belőlük: a
kárhozat borzalmas érzése és a rájuk váró fájdalmas ítélet. De az ilyen
megvallás már nem mentheti meg a bűnöst.
Mindaddig,
amíg el tudják rejteni bűneiket embertársaik elől, addig sokan - mint Ákán is -
biztonságban érzik és azzal áltatják magukat, hogy Isten nem veszi olyan
szigorúan, és nem bélyegzi meg az igazságtalanságot. Túl későn vallják be
vétküket, akkor, amikor már sem égő- sem véresáldozat nem tisztítja meg őket.
Ha a menny könyveit megnyitják, a Bíró már nem szavakban sorolja fel az emberek
bűnét, hanem átható, meggyőző pillantást vet rájuk és minden tett és az élet
minden cselekedete a bűnös emlékezetében élénken megvilágosodik. Nem lesz akkor
arra szükség, hogy mint Józsué napjaiban, a törzstől a ház népéig kikutassák a
bűnöst, hanem ki-ki saját ajkaival megvallja szégyenét. Az emberek elől
eltitkolt bűn az egész világ előtt nyilvánvalóvá lesz.
Mai Bibliai szakasz: Ezsdrás 1
Miközben Ezsdrás könyvét
tanulmányozzuk, ami Krisztus előtt 400 körül íródott, fontos szem előtt
tartanunk, hogy ez a könyv – Nehémiás könyvével együtt – folytonos egységet
alkot a Krónikák könyveivel. Később választották szét különálló könyvekké őket,
ahogyan most olvashatjuk. Ezsdrás, a lelki vezető az Ezsdrás könyvének
szerzője; Nehémiás pedig a róla elnevezett könyvet írta.
Mindkét könyv célja
bemutatni azt, hogy Isten hűségesen betartja adott szavát, és helyreállítja az
Ő népét. Segített nekik újra felépíteni a templomot és lelkileg megújította
őket. Sokakat felhasznált, hogy az ébredést megvalósítsa, de Ezsdrásnak és
Nehémiásnak egészen különleges szerepet szánt.
Isten el tudja érni céljait bármilyen eszközzel, ha úgy dönt. Czírus nem ismerte az Urat, de Isten ismerte őt még mielőtt megszületett volna és úgy döntött, hogy rajta keresztül fogja beváltani ígéretét (Ézs 45:4). Amikor a 70 év letelt, úgy, ahogy egykor az izraelitákat megszabadította Egyiptomból, most is beteljesítette a szavát. Megindította egy pogány király szívét, hogy hirdesse Isten akaratát (Jer 25:12; 29:10). Semmi sem állíthatja meg a mi Istenünket akaratának teljesítésében.
„Ó Istenünk, késztesd szívünket, hogy a Te utaidat járjuk, a Te akaratod szerint cselekedjünk, és a Te céljaidat teljesítsük még ma!”
Pardon Mwansa
a Generál Konferencia egyik alelnöke
55. heti
olvasmány a PÁTRIÁRKÁK ÉS
PRÓFÉTÁK 45. és 46. fejezeteihez
(aug. 14-20).
Miután Isten
dicsőséges módon az izrealiták kezére adta Jerikót, megdöbbentő volt a
vereségük Ainál. A modern olvasó számára ennek az oka különös és durva lehet:
egyetlen férfi, Ákán nem engedelmeskedett Isten egyértelmű utasításainak
Jerikóban, és Izráel egész nemzete elszenvedte a büntetést.
Néha úgy gondoljuk, a tízedik parancsolat:
„Ne kívánd” a legkevésbé fontos a tízből. Mindazonáltal, Ákán bűne – melynek
gyökere a kívánság volt –, és annak szörnyű következményei arra emlékeztetnek
minket, hogy milyen széles körű hatásai vannak annak, ha olyasmire vágyunk, ami
sosem volt nekünk szánva. Nem tudunk légüres térben bűnözni. Mindig vannak nem
szándékolt következmények, akármennyire ügyesen is próbáljuk rejtegetni a
törvényszegésünket.
Ákán története arra is erőteljesen rámutat,
hogy ha a bűnt valaki csak az után vallja meg, hogy az igazság nyilvánosságra
került, az nem mutat igazi megbánást, csak annak reményét, hogy a bűn összes
következményétől megvédje saját magát.
Manapság látjuk olyan emberek példáit, akik
magas pozícióban vannak, és nem ismerik be bűnüket, amíg a körülmények arra nem
kényszerítik őket, néha ezzel ártatlan embereknek és teljes szervezeteknek is
kárt okozva, és a saját hitelességüket is lerombolva. Mennyivel jobb nekünk
olyannak lenni, mint Dávid, aki Isten szerinti ember volt, és aki, bár
vétkezett, mindig megvallotta bűneit, és szívből jövő fájdalommal és alázattal
megbánta azokat.
Carla Baker
presbiter
Spencerville
Hetednapi Adventista gyülekezet
Maryland, USA
Fordította: Gősi Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése