Itt
találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK 47. fejezet 411. nap
Isten
régi népe számára kijelölt menedékvárosok a Krisztusban lévő menedék jelképei.
Ugyanaz az irgalmas Megváltó, aki az ideiglenes menedékvárosokat elrendelte,
saját vére kiontásával biztos menedéket szerzett az Isten törvényét megszegő
számára, amelyben oltalmat kereshet a második halál elől. Semmi hatalom nem
ragadhatja ki kezéből azt, aki hozzá járul bocsánatért. "Nincsen azért
immár semmi kárhoztatásuk azoknak, akik a Krisztus Jézusban vannak" (Róm
8:1). "[...] erős vigasztalásunk legyen [...], mint akik oda menekültünk,
hogy megragadjuk az előttünk levő reménységet" (Zsid 6:18). "Kicsoda
az, aki kárhoztat? Krisztus az, aki meghalt, sőt aki fel is támadott, aki az
Isten jobbján van, aki esedezik is érettünk" (Róm 8:34).
Aki a
menedékvárosba menekült, nem késlekedhetett, a családját, foglalkozását el
kellett hagynia. Nem volt ideje búcsút venni szeretteitől. Élete forgott
kockán, és hogy elérje a biztonság helyét, minden egyéb érdeket ez egyetlen
célért kellett feláldoznia. A fáradságot elfelejtette, a nehézségekkel nem
törődött. A menekülő egy pillanatra sem merte lépteit lassítani, amíg a város
kapuin belül nem volt.
A bűnös
ember ki van téve az örök halálnak, míg rejtekhelyet nem talál Krisztusban.
Amint a késlekedés és gondatlanság elrabolhatta a menekülőtől az élet egyetlen
lehetőségét, úgy a halogatás és a közömbösség a lélek vesztére lehet. Sátán, a
nagy ellenség, Isten szent törvénye áthágóinak nyomában van, és az, aki a
veszélyre érzéketlen és nem keres komolyan védelmet az Örök Menedékben, a
vesztő prédájává lesz.
Az a
fogoly, aki a menedékvárost elhagyta, a vérbosszuló kezébe esett. Így tanulta
meg a nép, hogy ahhoz a módszerhez tartsa magát, amit a Végtelen Bölcsesség
jelölt ki biztonsága érdekében. Éppen úgy nem elég, ha a bűnös hiszi bűnének
bocsánatát Krisztusban; neki hit és engedelmesség által őbenne kell maradnia
"Mert ha szándékosan vétkezünk, az igazság megismerésére való eljutás
után, akkor többé nincs bűnökért való áldozat. Hanem az ítéletnek valami rettenetes
várása és a tűznek lángja, amely megemészti az ellenszegülőket" (Zsid
10:26-27).
Izrael
két törzse, Gád és Rúben, Manassé féltörzsével megkapta örökségét mielőtt a
Jordánon átkeltek. Gileád és Básán kiterjedt fennsíkja és gazdag erdői tágas
legelőt nyújtottak a pásztornép nyájainak és csordáinak, s ez oly vonzó volt,
amilyet Kánaánban sem lehetett találni. Mivel a két és fél törzs ott kívánt
letelepedni, kötelezték magukat, hogy a fegyveres emberek rájuk eső részét
kiállítják, akik átkísérik atyjukfiait a Jordánon és harcaikban részt vesznek,
míg ők is el nem foglalják örökségüket. Kötelezettségüknek híven eleget tettek.
Mert amikor a tíz törzs átkelt a Jordánon, "Általmentek vala a Rúben fiai,
a Gád fiai és Manassé félnemzetsége is felfegyverkezve [...] az Úr előtt a
harcra, Jérikhónak sík mezejére" (Józs 4:12-13). Négy évig küzdöttek
hősiesen testvéreik oldalán. Most eljött az ideje, amikor tulajdon földjükre
mehettek. Amiképpen egyesültek testvéreikkel a harcban, úgy osztoztak a
zsákmányban; és ők visszatértek "[...] nagy gazdagsággal [...] igen sok
barommal, ezüsttel, arannyal, rézzel, vassal és igen sok ruhával" (Józs
22:18). A zsákmányt meg kellett osztaniuk azokkal, akik visszamaradtak a
családdal és a nyájjal.
Távolabb
kellett lakniuk az Úr szentélyétől. Józsué aggódó szívvel vette tudomásul
távozásukat, mert tudta, hogy magányos és vándorló életük mily erős kísértésnek
lesz kitéve, s hogy könnyen, megfertőzhetik őket szokásaikkal a határaiknál
lakó pogányok.
Míg
Józsué és más vezetők lelkét még mindig nyomasztotta a nyugtalanító sejtés,
különös hírek érkeztek hozzájuk. A két és fél nemzetség a Jordán partján,
Izraelnek a folyón való csodálatos átkelési helyéhez közel, a silói égőáldozati
oltár mintájára nagy oltárt emelt. Isten törvénye halálbüntetés mellett
megtiltotta a szentélyben folyó istentiszteleten kívül másféle istentisztelet
bevezetését. Ha ez volt az oltárnak a célja, és megengedik, hogy az
megmaradjon, az a népet az igaz hittől eltávolítaná.
A nép
képviselői összegyűltek Silóban. Felháborodásuk és méltatlankodásuk hevében
azonnal háborút javasoltak a törvényszegők ellen. A higgadtabbak tanácsára
azonban úgy döntöttek, előbb követeket küldenek, hogy magától a két és fél
törzstől magyarázatot kapjanak tettükre. Tíz fejedelmet (törzsenként egyet)
választottak ki. Vezetőjük Fineás volt, aki buzgalmával a peóri ügyben
kitüntette magát.
Mai Bibliai szakasz: Ezsdrás 9
Az Isten akaratához való
hűség sokkal fontosabb, mint az áldozatok és templomok. Miközben az emberek
összegyűltek, és az esti áldozatra már felkészültek, előtte egy reformációnak
kellett bekövetkeznie, ami arra volt hivatott, hogy bizonyítsa Isten
gyermekeinek elhatározását, hogy készek engedelmeskedni és hűségesen kitartani
az Úr mellett.
Isten utasította népét, hogy ne adják a gyermekeiket más népből valókhoz, ne házasodjanak velük, viszont „Izráel népe és a papok és a Léviták nem különíték el magokat e tartományok népeitől, a miképpen pedig azoknak, a Kananeusoknak, Hitteusoknak, Perizeusoknak, Jebuzeusoknak, Ammonitáknak, Moábitáknak, Égyiptomiaknak és Emoreusoknak útálatos vétke szerint el kellett volna" (1. vers). Ráadásul, a fejedelmek és főemberek jártak elől a hűtlenségben, mert feleségül vették maguknak, és fiaiknak más népek leányait (2. vers).
A megújulás azt jelenti, hogy megváltoztatjuk, vagy kijavítjuk gondolati vagy magatartásbeli mintáinkat, és összhangba hozzuk azokat Isten akaratával. Ahhoz azonban, hogy reformáció kezdődjék, a lelki vezetőknek és az embereknek ima és böjt által meg kell alázniuk magukat.
Amikor Ezsdrás meghallotta, hogy mi történik, megszaggatta ruháit, böjtölni kezdett, és folyamatosan imádkozott az Úrhoz, megbocsátást és a szívek változtatását kérve Isten népe számára (5-6 vers). Hacsak nem látjuk meg, hogy a bűn mennyire rossz, és nem kérjük a megbocsátást és szívünk átalakulását, nem fogunk megújulást tapasztalni.
Szerető Istenünk, segíts megalázkodni, és keresni Téged teljes szívünkből, és segíts, hogy hűségesek lehessünk Hozzád mindenben!
Pardon Mwansa
56. heti
olvasmány a PÁTRIÁRKÁK ÉS
PRÓFÉTÁK 47. és 48. fejezeteihez
(aug. 21-27).
A gibeoniták
kísérletei a békére és a helyzet megtartására úgy történtek, hogy nem voltak
tekintettel arra az Istenre, aki elől menedéket kerestek. A hamis vallások
rendszerint előnyt akarnak kovácsolni azzal, hogy megtévesztik az isteneket. A
pogányok istenei egyszerűen csak egy ember feletti fokozatot jelentettek, és
így bukott emberi tulajdonságokat jelenítettek meg hóbortos jellemekben.
Ezzel szemben, a mi szövetségmegtartó
Istenünk könyörületes! Józsué és társai megdöbbentek, hogy túljártak az eszükön,
és Isten megfeddte az átverteket, de fogadta is őket. A gibeoniták száműzetése
cselédsorba még mindig áldás volt. A szolgai feladatuk magában foglalta a
szentély szolgálatát. Ahogyan Dávid mondta: „inkább akarnék az én Istenem
házának küszöbén ülni, hogysem lakni a gonosznak sátorában!” (Zsolt. 84:10)
A gibeoniták cselszövése ellenére az Ígéret
földjének elfoglalása tovább haladt. A törzsek elfoglalták az Istentől
elrendelt helyüket különböző távoli helyeken. A messze fekvő területükön Gád,
Rúben és Manassé két és fél törzse úgy döntött, hogy oltárt állít fel a silói
égőáldozati oltár mintájára, amely az egyetlen hely volt az istentiszteletre.
Vádaskodások indultak meg, amelyet az előítélet és a gyanakvás fűtött, és ez
haragot keltett a távoli testvéreik iránt. „Vegyék fejüket!” – szólt az
azonnali válasz, de végül a józanság diadalmaskodott, és követeket küldtek,
hogy rendes helyzetértékelést végezzenek a kérdésben.
A megvádoltak nyugodtak maradtak, és féltő
aggodalmaskodással elmagyarázták, hogy az oltárral nem rivalizálni akartak, az
pusztán jelképes, arra emlékeztető, hogy az egészhez tartoznak. „Akinek igaza
van, még hamis vádakkal szemben is nyugodt és megfontolt maradhat. … Azok,
akiket Krisztus Lelke vezére, olyan szeretettel bírnak, amely hosszútűrő, és viselkedésük
barátságos.”
Kevin James
PARL társigazgató
Southern Union Conference, USA
Fordította: Gősi
Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése