Itt
találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK 70. fejezet 513. nap
Három
hónap múlva Dávid elhatározta, hogy újból megkísérli a frigyládát Jeruzsálembe
vinni. De most gondosan ügyelt arra, hogy az Úr rendeletének minden részletét
pontosan betartsák. Ismét összehívta a nép főembereit és hatalmas gyülekezet
gyűlt össze a gitteus háza előtt. Tiszteletteljes félelemmel helyezték most a
vállukra a frigyládát az Isten által kijelölt férfiak. A sokaság felsorakozott
és remegő szívvel ismét elindult a hatalmas menet. Hat lépés megtétele után a
kürt hangja megállást parancsolt. Dávid utasítására "egy ökröt és hízott
borjút" (2Sám 6:13) áldoztak. A remegés, a rettegés helyét most öröm
töltötte be. A király levetette királyi ruháját és egyszerű lenből készült
efódot öltött magára, amilyent a papok hordtak. Ezáltal nem azt akarta jelezni,
hogy a jogot tart a papi szolgálatra. Az efódot néha mások is viselték, nemcsak
a papok. Ebben a szent szolgálatban Isten előtt egyenlő akart lenni
alattvalóival. Ezen a napon Jahvét kellett magasztalni. Egyedül neki kellett
tiszteletet adni.
A hosszú
menet ismét elindult. A hárfák és kürtök, a trombiták és cimbalmok hangja az
ének dallamával vegyülve szállt az ég felé: "Dávid pedig teljes erejéből
táncol vala az Úr előtt" (2Sám 6:14). Örömében az ének lüktetéséhez alkalmazkodott.
Dávid
Isten előtti tiszteletteljes öröm táncát az élvezetek kedvelői a divatos modern
tánc igazolásául idézik, de az ilyen indoknak semmi alap nincs. Napjainkban a
tánc összekapcsolódik a könnyelműséggel és éjszakai mulatozással. Az egészséget
és erkölcsöt feláldozzák az élvezetért. A báltermek látogatói számára Isten nem
a gondolat és tisztelet tárgya. Az imádság és dicsérő ének nem helyénvaló itt.
Ez a megfontolás döntő kellene legyen. Azokat a szórakozásokat, amelyeknek
célja, hogy gyengítsék a szent dolgok iránti szeretetet és csökkentsék az Isten
szolgálatában való örömöt, a keresztények ne keressék. Az a zene és az a tánc,
amely Isten örvendező dicsérete volt a frigyláda szállításakor, a legkevésbé
sem hasonlít a modern táncok kicsapongásaihoz. Az egyik arra irányul, hogy
Istenre emlékeztessen és felmagasztalja az ő szent nevét. A másik Sátán
eszköze, amely arra készteti az embereket, hogy felejtsék el Istent és ne
tiszteljék őt.
Láthatatlan
Királyuk szent jelképét követve, a diadalmas menet közeledett a fővároshoz.
Azután az ének hangos felcsendülése azt követelte a falakon álló őröktől, hogy
nyissák ki a szent város kapuit:
"Ti
kapuk, emeljétek fel fejeiteket,
és
emelkedjetek fel örökkévaló ajtók;
hadd
menjen be a dicsőség királya."
Az
énekesek és a zenészek csoportja ezt válaszolta:
"Kicsoda
ez a dicsőség királya?"
Egy
másik csoporttól ez a felelet jött:
"Az
erős és hatalmas Úr,
az erős
hadakozó Úr."
Százak
hangja egyesülve zengte a diadalmi éneket:
"Ti
kapuk, emeljétek fel fejeiteket,
és
emelkedjetek fel örökkévaló ajtók,
hadd
menjen be a dicsőség királya!"
Ismét
hallatszott az örvendező kérdés:
"Kicsoda
ez a dicsőség királya?"
A nagy
sokaság hangja a "sok vizek zúgásához" hasonlóan elragadtatva
válaszolta:
"A
seregek Ura, ő a dicsőség királya"
Azután
kitárták a kapukat. A menet bevonult és a frigyládát tiszteletteljes félelemmel
elhelyezték az előre elkészített sátorba. A szent sátor előtt oltárokat emeltek
az áldozat bemutatására. Az égő- és hálaáldozatok füstje és a tömjén füstje Izrael
dicséretével és könyörgésével a mennybe szállt. Az istentisztelet befejeződött,
a király maga mondott áldást népére. Azután királyi bőkezűséggel étel- és
bor-ajándékok szétosztását rendelte el a sokaság felüdítésére.
Az
istentiszteleten minden törzs képviseltette magát és megünnepelte Dávid
uralkodásának legszentebb eseményét. Az isteni ihletés lelke nyugodott meg a
királyon, mert amikor a lenyugvó nap utolsó sugarai megszentelt fényben
világították meg a sátort, Dávid hálaadással emelte fel szívét Istenhez azért,
hogy az ő jelenlétének áldott jelképe most már egészen közel van Izrael
trónjához.
Mai Bibliai szakasz: Zsoltárok 36
Ebben a zsoltárban Dávid szembeállítja az
emberi gonoszságot Isten szerető jóságával. Az első négy vers az emberi
gonoszság általános leírása. A gonosz ember megtagadja Istent, és „nincs őelőtte Isten-félelem.” A
„félelem” szó megfelelője itt a héber pachad
szó, ami azt jelenti, hogy rettegés.
A gonosz ember annyira züllött, hogy nem fél Istentől, aki meg tudja büntetni a
gonosz cselekedeteit. Azzal áltatja
magát, hogy azok nem fognak kiderülni. A beszéde gonosz, hazugsággal teli, és a
cselekedetei nem bölcsek, nem jók. Gonosz tervet agyal ki az ágyában fekve.
Semmi sem jó, amit tesz, mert soha nem utasítja el a gonosz dolgokat.
Az 5-től a 9. versig terjedő szakaszban,
feltűnő ellentétben az emberi gonoszsággal, Isten jelleméről olvashatunk. Az
irgalma az égig ér, és a hűsége a felhőkig terjed. Míg a becsületessége
hegyként magasodik, az igazságossága olyan, mint az óceán mélysége. Nagyszerű,
nyájas szeretete által az emberek fiai „az
Ő szárnyainak árnyékába” menekülnek.
Ez a kifejezés gyakori a zsoltárokban, és az anyamadárra emlékeztet, aki
a kiterjesztett szárnyaival védi a fiókáit. Az emberek bővelkednek az Isten által
biztosított táplálékban, és jósága folyójának vizéből isznak. Isten az élet
forrása (akár elhiszik ezt az ateisták, akár nem), és tőle jön az a világosság,
amelynek fényében láthatnak az emberek. Más szóval, Istentől elszakadva az
értelmünk teljesen sötét.
Végezetül a zsoltáríró azért imádkozik, hogy
Isten jóindulata az Őt ismerők iránt tartson örökké, és hogy őt ne taposhassák
el a gőgös bűnösök, és ne mozdíthassa ki senki a helyről, ahová Isten helyezte
őt. Az utolsó vers a megbánást nem mutató bűnösök végét tárja elénk; elesnek,
Isten elveti őket, és nem tudnak már többé fölállni.
Atyánk,
kérünk, kelts minket életre, újíts meg bennünket, hogy visszatükrözhessük a te
gyönyörű jellemedet! Jézus nevében. Ámen
Onaolapo
Ajibade
71. heti
olvasmány a PÁTRIÁRKÁK ÉS
PRÓFÉTÁK 70. fejezetéhez
(dec. 4-10.).
Uzza halálának körülményei miatt sokan
megkérdőjelezik Isten igazságosságát abban, ahogyan az emberekkel bánik. Hát
nem jót cselekedett Uzza, amikor odanyúlt, hogy megtámassza a frigyládát? Nem
látta Isten Uzza szívének szándékát? Akkor miért nem értékelte Isten, amit Uzza
tenni próbált, ahelyett, hogy halállal sújtja ott helyben, Dávid és az
izraeliták szeme láttára?
Salamon azt írta: „Van olyan út, mely helyesnek látszik az ember előtt, és vége a halálra
menő út” (Példabeszédek 14:12), Uzza történetében pedig felsejlik ennek
igazsága. Számunkra úgy tűnik, Isten nem a jelleme szerint cselekedett abban,
ahogy Uzzah cselekedetére felelt. Isten számára, aki ismeri a jellemünk és
szándékaink titkait, Uzza ott hibázott, hogy nem követte az egyértelmű
utasításokat, hogy kinek szabad megérinteni a frigyládát. Dávid maga sem
követte Isten utasításait, amelyet később helyrehozott, amikor a frigyládát a
rendeltetési helyére vitték három hónappal később. Ezúttal minden Istentől
kapott utasítást követett, ami a frigyládára vonatkozott, és az öröm és
dicsőítés légköre uralkodott.
Ebben található meg a lecke számunkra:
gyakran megyünk Istenhez, az általunk előnyben részesített módon, ahogyan
szeretnénk valamit csinálni, miközben az Ő szava világosan az engedelmességet
foglalja magába. Tesszük ezt büszkén és elővigyázatlanul, mondván, hogy Isten
ismeri a szándékainkat. Ez volt Lucifer alap bűne, ami a bukásához vezetett –
saját magát Isten fölé helyezni. Még a látszólag legjobb szándékaink sem
lehetnek egyenlőek soha azzal, hogy „Így
szól az Úr.”
Dean Waterman
fejlesztési igazgató
Southwestern
Adventist University
Fordította: Gősi
Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése