Itt
találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az
olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White
könyvéhez
Olvasmány - PÁTRIÁRKÁK ÉS PRÓFÉTÁK 71. fejezet 520. nap
A
végrehajtott parancsról értesítést küldtek Dávidnak, és olygondosan szövegezték
meg, hogy nem keverték bele az ügybe sem Joábot, sem a királyt. Joáb ezt mondta
a követnek: "Ha az ütközetnek egész lefolyását teljesen előadtad a
királynak [...] Akkor mond meg: A te szolgád a Hitteus Uriás is meghalt. Elméne
azért a követ, és mikor megérkezett, elbeszélé Dávidnak mindazt, amivel
megbízta volt őt Joáb" (2Sám 11:19-22).
A király
válasza ez volt: "Ezt mondjad Joábnak: Ne bánkódjál amiatt; mert a fegyver
úgy megemészt egyet, mint mást. Fokozzad azért támadásodat a város ellen, hogy
elpusztítsad azt. Így bíztasd őt" (2Sám 11:25)
Bethsabé
a gyász szokásos napjait megtartotta férjéért. E napok eltelte után
"érette külde Dávid és házába viteté őt és lőn néki felesége, és szüle
néki egy fiat" (2Sám 11:27). Az, akinek lelkiismerete és tisztességérzete
még életveszélyben sem engedte meg, hogy kinyújtsa kezét az Úr felkentje ellen,
most olyan mélyre süllyedt bűnében, hogy rosszat tudott tenni egyik
leghűségesebb és legbátrabb katonájának, sőt megölette, és még azt remélte,
hogy zavartalanul élvezi majd bűne jutalmát. Sajnos, hogy "[...]
meghomályosodott az arany, elváltozott a szép színarany" (JSir 4:1).
Sátán
kezdettől fogva a törvényszegésből eredő nyereséggel kecsegtette az embereket.
Így csábította el, így vitte bűnre az angyalokat. Így vezette bűnre Ádámot és
Évát. Így téríti le még ma is az emberek sokaságát Isten ösvényéről. A törvény
áthágásának útját kívánatosnak tünteti fel, de a "vége a halálra menő
út" (Péld 14:12). Boldogok azok, akik - megkockáztatva az ezen az úton
való járást - megtanulták, hogy milyen keserűek a bűn gyümölcsei és kellő időben
letértek a bűn útjáról. Isten nagy irgalmasságában nem hagyta, hogy Dávidot a
bűn csalóka jutalmaival teljes romlásba döntse.
Izrael
érdekében is közbe kellett lépnie Istennek. Az idő múlásával ismeretessé lett
Dávid bűne, amelyet Bethsabéval követett el. Egyre inkább erőre kapott az a
gyanú, hogy Uriás halálát Dávid okozta. Ezzel meggyalázta az Urat. Isten
pártfogolta és felmagasztalta Dávidot, bűne azonban hamisan mutatta be Isten
jellemét és meggyalázta az ő nevét. Izraelben a kegyesség mértéke egyre
alacsonyabb szintre süllyedt. Sokak elméjében csökkent a bűntől való irtózás,
míg azok, akik nem szerették és nem félték Istent, vakmerőbbek lettek
törvényének áthágásában.
Isten
megparancsolta Nátán prófétának, hogy dorgáló üzenetet adjon át Dávidnak. Az
üzenet a maga szigorúságában rettenetes volt. Kevés uralkodónak adhattak át
ilyen feddést úgy, hogy a dorgálónak ne kellett volna életével fizetnie. Nátán
megingathatatlanul továbbította Isten ítéletét olyan mennyei bölcsességgel,
hogy elnyerte a király rokonszenvét, felébresztette lelkiismeretét és
kimondatta önmaga feletti ítéletét. Nátán úgy fordult Dávidhoz, mint népe
jogainak Istentől kijelölt oltalmazójához. A próféta egy történetet mondott el
neki a rosszról és az elnyomásról, amely elégtételt követelt.
Két
ember vala egy városban," - mondta - "egyik gazdag, a másik szegény.
A gazdagnak felette sok juhai és ökrei valának. A szegénynek pedig semmije nem
vala egyéb egy kis nőstény báránykájánál, amelyet vett és táplált vala, s
felnevelkedett nála gyermekeivel együtt; saját falatjából evett és poharából
ivott és keblén aludt, és néki olyan vala, mintegy leánya. Mikor pedig utazó
vendége érkezett a gazdagnak: sajnált az ő ökrei és juhai közül hozatni, hogy a
vendégnek ételt készítsen belőle, aki hozzá ment vala; hanem elvevé a
szegénytől az ő bárányát, és azt főzeté meg a vendégnek, aki hozzá ment"
(2Sám 12:1-4).
A király
haragja felgerjedt és így kiáltott fel: "Él az Úr, hogy halálnak fia az az
ember, aki azt cselekedte. A bárányért pedig négy annyit kell adnia, mivelhogy
ezt mívelte, és annak nem kedvezett" (2Sám 12:5-6).
Mai Bibliai szakasz: Zsoltárok 43
A zsoltáríró szabadításért könyörög, hogy örömmel jöhessen Isten oltárához.
A 42. és 43. zsoltár
két különálló fejezet a Bibliában, mégis, refrénként többször is visszatérő
vers köti össze a két fejezetet, amely valójában egyetlen, a kétségbeesést és
reménységet megéneklő zsoltárt alkot. „Miért
csüggedsz el, lelkem, miért nyugtalankodsz bennem?” – kérdezi a zsoltáros a
42. zsoltár 6., 12. és a 43. zsoltár 5. versében. „Bízzál Istenben!” – kiált fel. Ne add fel a reményt csak azért,
mert olyan érzés vesz rajtad erőt, mintha messze földre hurcoltak volna el.
Ha megingunk, szem
elől tévesztjük Istent, és úgy érezzük, hogy távol van tőlünk. Bátorságot
meríthetünk az Istent ismerő emberek tapasztalatából, akik maguk is gyakran
távol érezték magukat Isten jelenlétéről. Miután Ábrahám Istenbe vetett hite
meggyengült Gérárban, visszatért Beérsebába, és ott újra odaszentelte magát és
a családját Istennek. A Sikemben történt bukása után Jákób, a családjával
együtt visszatért Bételbe, és megújította az Isten iránti hűségének fogadalmát.
Isten szavának fényénél mi is megtalálhatjuk a szent helyhez visszavezető utat.
Figyeljük azonban meg, hogy mit mondott Jézus a samáriai asszonynak a Jákób
kútjánál! „Isten Lélek; és akik Őt imádják, szükséges, hogy lélekben és igazságban
imádják.” (Jn 4:24) Láthatjuk, hogy egyetlen, a fizikai
értelemben vett istentiszteleti hely sem jobb a másiknál. Éppúgy, ahogyan a
fogságba hurcolt zsidók tudták Istent imádni idegen földön, úgy mi szintén
Isten jelenlétében élhetünk és áldást nyerhetünk akkor is, amikor gonoszság
vesz körül bennünket,. Bárhol is vagyunk, szerethetjük és dicsőíthetjük Őt, és
felajánlhatjuk az engedelmes szolgálatunkat, Istennek kedves áldozatul.
Ima: Jó Atyám! Kérlek, állítsd helyre a lelki
egészségemet! Csillapítsd le a felzaklatott érzéseimet, amely csak arra
vezetne, hogy kételkedjem a jelenlétedben. Segíts megismernem a megbocsátás és
megújulás gyönyörűségét, hadd teljen meg a szám a téged dicsőítő énekkel.
Ámen.
Helen Pyke
72. heti
olvasmány a PÁTRIÁRKÁK ÉS
PRÓFÉTÁK 71. fejezetéhez
(dec. 11-17.).
„Szívem szerint való férfiú” (Apostolok
cselekedetei 13:22) – ezt a címet adományozta Isten Dávidnak, és ő az egyetlen
a Bibliában, akiről így beszél Isten. Dávid házasságtörése, majd Uriás
meggyilkolása, amellyel ezt fedezte, és bűneinek egy ideig tartó rejtegetése
után mondhatjuk azt, hogy Dávid valóban Isten szíve szerinti férfi volt?
Azok szemében, akik csak Dávid bűnét helyezik
középpontba, Istennek igazán furcsa jelleme lehet. Azonban nem a bűn volt az,
ami meghatározta Dávidot, hanem a töredelmes bűnbánó szív, amely olyan közel
kísérte Dávidot Isten szívéhez. Dávidban megvolt a féltő gond és a vágyakozás,
hogy kövesse Istent. Dávid ugyanazokat a hibákat követte el, amelyeket mi
mindannyian elkövetünk, amikor a kísértések elcsábítanak minket, és olyan útra
térünk, amelyre soha nem voltunk felkészülve, hogy utaznunk kell rajta.
Isten soha sem adja fel, ezért elküldte
Nátánt, hogy szembesítse Dávidot bűnével. Isten rábizonyította bűnösségét
Dávidra, és erre Dávid bűnbánó szívvel felelt. Dávid buzgón várta, hogy újra
békében legyen Istennel, és állt elébe a fájdalomnak és elválasztottságnak,
amit a cselekedetei miatt meg kellett tapasztalnia. Megbánta bűnét (51.
zsoltár), elszenvedte annak következményét (2Sámuel 12:11, 14), és helyreállt a
kapcsolata Istennel.
Te is lehetsz Isten szíve szerint való férfi
vagy nő. Ennek tanúbizonysága az érzékeny szív, amely a Szentlélek hangjára
válaszol, és mindenekelőtt Istenre vágyik (Zsoltárok 27:4). Nem lehetséges
nagyszerűbb szavakkal leírni téged, mint ha úgy vagy kapcsolatban Istennel, ahogyan
Dávid volt.
Dean Waterman
a Southwestern
Adventist University
fejlesztési
igazgatója
Fordította: Gősi
Csaba
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése