Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány – Az apostolok története 9. fejezet 1308. nap
9.
A hét diakónus
"Azokban a napokban pedig, mikor a tanítványok
szaporodónak, támada a görög zsidók közt panaszolkodás a héberek ellen, hogy az
ő közölök való özvegyasszonyok mellőztetnek a mindennapi szolgálatban."
Az őskeresztény gyülekezet különböző nemzetiségű emberek
különféle osztályából került ki. A Szentlélek kitöltetésekor, pünkösd napján:
"lakoznak vala pedig Jeruzsálemben istenfélő férfiak, minden nép közül,
melyek az ég alatt vannak." (Apcs. 2, 5.) A Jeruzsálemben összegyűlt héber
vallású férfiak között néhány ún. görög zsidó férfi is jelen volt. Közöttük és
a palesztinai zsidók között már régóta bizalmatlanság és bizonyos
ellenségeskedés állott fenn.
Azok szíve, akik az apostolok munkálkodása következtében
megtértek: kiengesztelődött és keresztényi szeretetben fonott egybe. Előbbi
előítéleteik ellenére most teljes egyetértésben éltek egymással. Sátán nagyon
jól tudta, hogy amíg ez az egyetértés fennáll, nincs hatalma megakadályozni az
evangélium művének haladását. Megpróbálta ezért a tagok régebbi, különleges
nézeteit saját előnyére kihasználni, hogy a gyülekezetben egyenetlenséget
szítson.
A tanítványok száma növekedett. Az ellenség felkeltette
azok gyanúját, akiknek azelőtt is szokásuk volt a hittestvérekre
féltékenykedni, hogy a szellemi vezetőket megvádolják. "Támada a görög
zsidók közt panaszolkodás a héberek ellen." Az elégedetlenség kitörésére
az szolgáltatott okot, hogy állítólag a körükből való özvegyasszonyokat
mellőzték az adományok naponkénti kiosztásánál. Az efféle kivételezés
ellentmond az evangélium szellemének; azonban Sátánnak mégis sikerült a gyanút
ily módon felébreszteni. Azonnal intézkedni kellett tehát, hogy az
elégedetlenséget szító mindennemű okot megszüntessék, és lehetetlenné tegyék, hogy
az ellenség mesterkedéseivel szakadást idézhessen elő a hívők között.
Jézus tanítványai elérkeztek tapasztalataik
fordulópontjához. Az apostolok vezetése alatt - akik viszont a Szentlélek
vezetése alatt működtek -, a rájuk bízott mű gyorsan fejlődött. A gyülekezet
állandóan növekedett és a tagok szaporodása folyton növekvő terheket rótt a
vezetőkre. Ezeket a terheket egyedül egy ember, vagy egyedül egy csoport sem
tudta volna hordozni anélkül, hogy ne veszélyeztesse a gyülekezet jövendő
fejlődését. Szükségesnek látszott tehát a felelősség újabb megosztása, melyet
az egyház alakulásakor csak néhány hűséges tagja hordozott. Az evangéliumi
rendtartás tökéletesítésére ekkor az apostolok komoly lépésre határozták el
magukat; az eddig egyedül hordozott terhek közül egyet-mást átruháztak a
többiekre.
Az apostolok összehívták tehát a hívőket. A Szentlélek
vezetése mellett a munkaerők helyes megszervezése érdekében egy tervet tártak a
gyülekezet elé. Ebben kifejtették, hogy a szellemi vezetőket ne terhelje az
adományok szétosztásának munkája az egyéb gyülekezeti teendők és a felügyelet
mellett. Ezektől felszabadulva, több idejük marad az evangélium hirdetésére.
Így szóltak: "Ezért atyámfiai, válasszatok ti közületek hét férfiút,
kiknek jó bizonyságuk van, kik Szent Lélekkel és bölcsességgel teljesek, kiket
erre a foglalatosságra beállítsunk. Mi pedig foglalatosak maradunk a
könyörgésben és az igehirdetés szolgálatában." A gyülekezet megfogadta ezt
a tanácsot; imával és kézrátétellel ünnepélyesen kiválasztottak hét férfiút és
rájuk ruházták az adományok gondozásának terhét.
Mai Bibliai szakasz: 4
Mózes 4
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
Új protestáns fordítás:
Hitetlen emberek – sőt még egyes
keresztények is – egy követelőző Isten portréjaként látják az izraelita
istentiszteleti rendszert. A bűnösnek lábujjhegyen kell Körülötte járnia, ha
pedig nem így tesz, akkor halállal lakol. Mózes negyedik könyvének negyedik
fejezete leírja, milyen különleges gondossággal bántak a léviták a szent
dolgokkal, amelyekhez nem érhetett hozzá bárki, csak az, aki erre
felhatalmazást kapott.
Egyes emberek számára az
„istenfélelem” azt jelenti, hogy rettegnek Isten hatalmától, de a Szentírás
világossá teszi azt, hogy Istennek a szent dolgokhoz való gondos viszonyulása
sokkal többet jelent, mint isteni büntetést.
Ábrahám és Abimélek története
segít ezt megértenünk. Ábrahám hazudik Abiméleknek Sárával kapcsolatosan,
hiszen azt állítja, hogy Sára nem a felesége, hanem a húga, így Abimélek
házához viszi őt, de Isten figyelmezteti a királyt, hogy ne érintse. A
házassági kötelék szent, és Isten törvénye védelmezi azt, ami szent. Ölni
annyit jelent, mint hozzányúlni az emberi lélekhez, amelynek örök értéke van.
Kívánni annyit jelent, mint törvénytelen gondolattal hozzáérni ahhoz, ami a
másé. A hazugság a bizalom kötelékének a megsértése.
Amikor egyének nem ismerik fel
azt, hogy Isten és azok a dolgok, amelyek Őt jelképezik szentek, tulajdonképpen
önmaguknak és másoknak ártanak. Nyissa meg Isten a mi szemünket, hogy meglássuk
azt ami szent és éljünk az Ő törvényének oltalmában!
Mark Sheffield
184. heti olvasmány AZ APOSTOLOK TÖRTÉNETE 9-10. fejezeteihez (február 10-16.).
A tanúkat felbérelték.
A tanúvallomások hamisak
voltak.
A tárgyalás pedig
igazságtalan volt.
István ott állt, az
emberek vádolták, az arca azonban úgy ragyogott, akár egy angyalé. A
védekezését bátorsággal és meggyőződéssel adta elő. Védekezése közepén István
egyszer csak abbahagyta beszédét. Tudta, hogy sorsa megpecsételődött. Semmit
sem tehetett. Abban a percben, amikor István elítélése a levegőben volt, Jézus
jelent meg: „Ímé látom az egeket megnyilni, és az embernek Fiát az Isten jobbja
felől állani.”
Egy igazságtalan
tárgyalás közepette megjelent a mennyei bíró. Percekkel a halála előtt Jézus
megnyugtatta Istvánt, hogy egy napon elnyeri az élet koronáját. Milyen gyakran
vágyunk ugyanerre a bizonyosságra? Ugyanezen ok miatt van, hogy István
története annyira erőteljes. Abban a percben Jézus kinyilatkoztatott valamit,
ami nem csak Istvánra érvényes, hanem rád és rám is. Lesznek napok, amikor el
leszünk ítélve, akár egészen a halálig is eljuthatunk. Azokban a percekben
emlékezzünk, hogy bár emberek elítélnek, a mennyei bíróságok felmentenek
minket.
Mielőtt István elaludt,
megláthatta Jézust. És az első, akit látni fog, amikor felébred, Jézus lesz.
Legyen ez így a mi számunkra is, bármin is menjünk keresztül ebben az életben!
Thomas Rasmussen
MDiv hallgató
Hetednapi Adventista
Teológia, Andrews Egyetem
Lelkész, Dán Unió
Fordította: Gősi Csaba
Köszönjük a tanitást amely segit egységben lenni Istennel .
VálaszTörlésÁmen
VálaszTörlésÁmen!
VálaszTörlés