Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány – Az apostolok története 7. fejezet 1301. nap
7.
Óvás képmutatástól
Midőn a tanítványok Jeruzsálemben hirdették az evangélium
igazságait, Isten igazolta szavaikat; sokan hívőkké lettek. Az első hívők nagy
többségét a zsidók vakbuzgósága és gyűlölete elszakította családjuktól és régi
barátaiktól, miért is szükségessé vált, hogy elhelyezésükről és táplálékukról
gondoskodás történjék.
Az Írás azt mondja: "Mert szűkölködő sem vala ő
közöttük senki", és azután felsorolja, hogyan segítettek a szűkölködőkön.
Azok a hívők, kiknek házuk vagy birtokuk volt, szívesen feláldozták az ínségesek
megsegítésére. Házukat vagy földjeiket eladták és a pénzt elhozták "és
letevék az apostolok lábainál; aztán elosztatott az egyesek közt, amint
kinek-kinek szüksége vala."
A hívőknek ez az adakozókészsége a Szentlélek kitöltésének
volt a következménye. Akik elfogadták az evangéliumot, azoknak
"szívük-lelkük egy vala". Egyetlen közös érdek uralta őket: a rájuk
bízott misszió eredményessége. A haszonlesést nem ismerték. Szeretetük
hittestvéreik és az ügy iránt, melynek hívei lettek, nagyobb volt, mint a pénz
és a vagyon iránti szeretetük. Eljárásuk bizonyította, hogy az emberi lelkeket
többre becsülték a földi jólétnél.
Ez ismétlődik meg mindannyiszor, valahányszor Isten Lelke
hatja át az ember életét. Akinek szívét Krisztus szeretete tölti be, híven követi
Annak példáját, Aki érettünk szegénnyé lett, hogy mi az Ő szegénysége által
gazdagok legyünk. Isten kezéből nyert minden adományt - pénzt, időt, befolyást
- az evangélium művének fejlesztésére szolgáló eszköznek tekint. Így volt ez az
első keresztény gyülekezetben; így van ma is. Mélységes benyomást gyakorol a
hallgatóságra a gyülekezet által hirdetett igazság, ha észrevehető a tagokon,
hogy a Lélek ereje által elfordultak a világ dolgaitól és áldozatot hoznak,
hogy embertársaik is hallhassák az evangéliumot.
A hívők jótékonykodó és önfeláldozó példaadásával szemben
azonban kirívó ellentét volt Anániás és Safira eljárása. Az ihletett író
előadása szerint ez az esemény sötét folt az első gyülekezet történetében. Ezek
az állítólagos tanítványok a többiekkel együtt abban a kiváltságban
részesültek, hogy az evangéliumot az apostolok ajkáról hallhatták. A többi
hívővel együtt jelen voltak, amikor az apostolok imája után "megmozdult a
hely, ahol egybegyűltek" és "betelének mindnyájan Szentlélekkel."
(Apcs. 4, 31.) Meggyőződés hatotta át az összes jelenlevőket, és Anániás és
Sahra megfogadták, hogy bizonyos birtok eladásának árát az Úrnak szentelik.
Később azonban Anániás és Safira megszomorították a
Szentlelket, amennyiben kapzsiság fogta el őket. Ígéretüket megbánták.
Csakhamar eloszlott annak az áldásnak éltető befolyása, mely szívüket hő
vággyal töltötte el, hogy
Krisztusért nagy dolgot cselekedjenek. Úgy érezték, hogy
elhamarkodták a dolgot és elhatározásukat még meg kell gondolniuk. Az ügyet
megbeszélték egymás között és arra az elhatározásra jutottak, hogy fogadalmukat
nem teljesítik. De miután látták, hogy a hívők nagy tiszteletben részesítik
azokat, kik testvéreik nyomorának enyhítésére megváltak vagyonuktól, ők is elhatározták
a birtok eladását. Szégyellték azonban kapzsiságukat a testvérek előtt
felfedni; az ünnepélyesen Istennek tett fogadalmat sem akarták visszavonni.
Elhatározták, hogy látszólag az egész összeget beadják a közös pénztárba,
azonban annak nagy részét mégis megtartják maguknak. Így akarták biztosítani
eltartásukat a közös vagyonból és egyszersmind élvezni testvéreik nagy
szeretetét.
Isten azonban gyűlöli a képmutatást és a hazugságot.
Anániás és Safira Istent csalta meg eljárásával. Hazudtak a Szentléleknek és
bűnükre gyorsan borzalmas ítélet zúdult. Amikor Anániás elhozta adományát,
Péter így szólt hozzá: "Anániás, miért foglalta el a Sátán a te szívedet,
hogy megcsald a Szentlelket, és a mezőnek árából félre tégy? Nemde megmaradva,
néked maradt volna meg, és eladva a te hatalmadban volt? Miért, hogy ezt a
dolgot cselekedted szívedben? Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek."
"Hallván pedig Anániás e szavakat, lerogyott és
meghala; és mindenekben nagy félelem támada, kik ezeket hallják vala."
"Nemde megmaradva néked maradt volna meg" -
mondotta Péter. Anániást senki sem kényszerítette, hogy áldozza fel tulajdonát
a közös célra. Szabad elhatározásából cselekedett. De amikor a tanítványokat
akarta megcsalni, a Mindenhatónak hazudott.
"Történt aztán mintegy három órai szünet múlva, hogy
az ő felesége, nem tudva mit történt, beméne. Monda pedig néki Péter: Mondd meg
nékem, vajon ennyiért adtátok-é el a földet? Ő pedig monda: Igen ennyiért.
Péter pedig monda néki: Miért, hogy megegyeztetek, hogy az Úrnak Lelkét
megkísértsétek? Ímé a küszöbön vannak azoknak lábai, akik eltemették férjedet,
és kivisznek téged. És azonnal összerogyott lábainál és meghala; bemenvén pedig
az ifjak, halva találók őt és kivivén, eltemeték férje mellé: És támada nagy
félelem az egész gyülekezetben és mindazokban, kik ezeket hallják vala."
Mai Bibliai szakasz: 3
Mózes 24
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
Új protestáns fordítás:
Immánuel, velünk az
Isten! A fejezet első fele arra emlékeztet, hogy Isten velünk van az
Istentisztelet minden aspektusában. Ő a mi Világosságunk és Ő a mi életünk,
amelyeket a lámpatartó olaja és a lepények finom lisztje jelképeznek.
Mint olyan asszony, aki
szeretek sütni, érdekesnek tartom azt, hogy Isten pontosan meghatározza a
tizenkét lepényben a liszt arányát, és azt is, hogy hogyan helyezzék el azokat
miután kisültek. Képzeljük el az illatukat, miután megkenték őket tömjénnel!
Minden szombaton az édesillatú áldozat arra emlékeztette az izraelitákat, hogy
Isten a Teremtőjük és Fenntartójuk.
Modern emberek számára
a fejezet második felében leírt, káromlás miatti büntetés, túl szigorúnak
tűnhet. Azonban az ilyen szigorú igazságosság megakadályozta a különbségtételt
a szociális osztályok között és a bosszúból származó túlkapásokat is. Noha nem
teokráciában élünk és nem kövezzük meg szomszédainkat káromlásért, Isten
káromlása még mindig sérti Istent.
Cindy
Tutsch
183. heti olvasmány AZ APOSTOLOK TÖRTÉNETE 7-8. fejezeteihez (február 3-9.).
A korai egyház
történetét olyan egyszerű és inspiráló témák szövik keresztül, amelyek a ma
embere számára szólnak. Az új követői tanulmányozták Jézus szerető áldozatot
jelentő életét, és ezáltal megtanultak szeretni, kedvesnek és nagylelkűnek
lenni, megosztani az ételüket, otthonaikat és pénzüket azokkal, akiknek
szükségük van rá. Szerettek, mert Ő előbb szerette őket (1János 4:19).
Minél inkább
megtapasztaljuk Isten irántunk való szeretetét, annál inkább szeretjük egymást,
észrevesszük a szükségleteket magunk körül, és továbbadjuk Isten szeretetét
nemeslelkű jócselekedetek által. Ez a nemeslelkű szeretet az Istennel való
kapcsolatunkból áramlik a szívünkbe. Minél többet tapasztalunk az Ő
szeretetéből, annál jobban bízhatunk benne és szerethetünk másokat, illetve
lehetünk velük nagylelkűek, hiszen tudjuk, hogy Ő szeretetteljesen gondoskodik
a mi szükségleteinkről is.
Anániás és Szafira
sajnálatos módon nem tudott bízni abban, hogy Isten nagylelkűen gondoskodik
róluk, ha ők is nagylelkűen gondoskodnak másokról, és ennek tragikus
következményei lettek.
Ezzel szemben Péter és
János teljes mértékben bízott Istenben és engedelmeskedtek neki. Azzal
töltötték az idejüket, hogy gyógyítottak, prédikáltak, bőkezűen szórták maguk
körül Isten szeretetét, annak ellenére, hogy komoly fenyegetéseket kaptak és
ellenállásba ütköztek. Még a börtönben is tovább imádkoztak, bíztak Istenben,
és dicsőítették Őt. Ő pedig megjutalmazta a szeretetüket, bizalmukat,
engedelmességüket, és angyalt küldött, hogy kiszabadítsa őket.
Az Isten szerető
védelmével kapcsolatos tapasztalatuk pedig megerősítette a hitüket Ő benne, és
engedelmesen visszatértek a szolgálatukhoz. Még bizonyosabbak lettek az Ő
szeretetében, és Isten felhatalmazásában, ezt a szeretetet megosszák másokkal.
Karen Holford
Családi Szolgálatok
Osztályának vezetője
Transz-Európai Divízió
Fordította: Gősi Csaba
Ámen!
VálaszTörlésÁmen!
VálaszTörlésÁmen
VálaszTörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlésÁmen!
VálaszTörlés