Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet
Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a
napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány
Ellen White könyvéhez
Olvasmány – Az apostolok története 9. fejezet 1310. nap
Amikor később a világ különböző részeiben alakultak
gyülekezetek a hívő csoportokból, a szervezés tovább tökéletesedett, hogy
eljárásukban a rend és egység megmaradjon. Minden tagot arra intettek, hogy
végezze hűségesen a rábízott munkarészt és használja fel bölcsen a rábízott
adományokat.
A Szentlélek egyeseket különleges adományokkal ruházott fel
és hívott el: "először apostolokul, másodszor prófétákul, harmadszor
tanítókul; azután csodatevő erőket, azután gyógyításnak ajándékait,
gyárrolókat, kormányokat, nyelvek nemeit" adta. (1. Kor. 12, 28.) Ezek a
különböző munkások azonban egymással egyetértésben munkálkodjanak.
"A kegyelmi ajándékokban pedig különbség van, de
ugyanaz a Lélek. A szolgálatban is különbség van, de ugyanaz az Úr. És
különbség van a cselekedetekben is, de ugyanaz az Isten, aki cselekszi mindezt
mindenkiben. Mindenkinek azonban haszonra adatik a Léleknek kijelentése.
Némelyiknek ugyanis bölcsességnek beszéde adatik a Lélek által; másnak pedig
tudománynak beszéde ugyanazon Lélek szerint: Egynek hit ugyanazon Lélek által;
másnak pedig gyógyítás ajándékai azon egy Lélek által. Némelyiknek csodatevő
erőknek munkái; némelyiknek meg prófétálás; némelyiknek pedig lelkeknek
megítélése; másnak nyelvek nemei; másnak pedig nyelvek magyarázása. De
mindezeket egy és ugyanazon Lélek cselekszi, osztogatván mindenkinek külön,
amint akarja. Mert amiképpen a test egy és sok tagja van, az egy testnek tagjai
pedig, noha sokan vannak, mind egy test, azonképpen a Krisztus is." (1.
Kor, 12, 4-12.)
Akik elhívattak Isten földi gyülekezetének vezetésére,
nehéz felelősséget viselnek. A theokrácia (istenkormányzat) alatt Mózes egyedül
igyekezett hordozni a terhet, melynek súlya alatt előbb-utóbb összeroppant
volna. Ekkor Jethró tanácsolta neki, hogy a felelősségeket ossza el. Így szólt:
"Te légy a népnek szószólója Isten előtt és te vidd az ügyeket Isten
eleibe. És tanítsd őket a rendeletekre és törvényekre és add tudtokra az utat,
amelyen jármok kell és a tennivalót, amelyet tenniök kell."
Ezután azt tanácsolta Jethró, hogy szemeljen ki férfiakat
és tegye őket "elöljárókká, ezredesekké, századosokká, ötvenedesekké és
tizedesekké." Olyanokat válasszon, akik "derék (tehetséges, ügyes)
emberek, istenfélők, igazságosak és gyűlölik a haszonlesést"; ezek
tegyenek "ítéletet a népnek minden időben" és így mentsék fel Mózest
kimerítő felelőssége alól, hogy személyesen ne kelljen őrködnie sok olyan
másodrangú ügy felett, melyeket odaszentelt segítők is bölcsen elintézhetnek.
Akiket Isten gondviselése felelősségteljes állásokba helyezett,
szenteljék idejüket és erejüket azon fontos ügyeknek, melyek különösebb
bölcsességet és lelki nagyságot igényelnek. Istennek nem az a terve, hogy ilyen
férfiaktól kívánja a csekélyebb jelentőségű ügyek intézését, amelyeket mások is
tökéletesen rendezhetnek. Jethró további ajánlatot tett Mózesnek: Minden
nagyobb ügyet te elődbe hozzanak, minden csekélyebb dologban pedig ők
ítéljenek; így könnyítve lesz rajtad, ha azt veled együtt hordozzák. Ha ezt
cselekszed és az Isten is parancsolja néked: megállhatsz és az egész nép is
helyére jut békességben."
Ennek megfelelően: "választa Mózes az egész Izráelből
derék férfiakat és a nép fejeivé tevé őket, ezredesekké, századosokká,
ötvenedesekké; és ítélik vala a népet minden időben; a nehéz dolgokat Mózes elé
viszik vala, minden kisebb dologban pedig ők ítélnek vala." (2. Móz. 18,
19-26.)
Mai Bibliai szakasz: 4
Mózes 6
A fejezetet itt
olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:
Új protestáns fordítás:
Ismertél valaha olyan embereket,
akik különlegesen lelkinek tűntek? Ilyen emberek léteznek. Csak sem ők, sem te
nem gondolhatjátok, hogy ez egy igazságtalan előnyt biztosít számukra a
keresztény életben. Emlékezz arra, hogy a hajlam, legyen az jóra vagy rosszra,
nem tesz senkit jobban vagy kevésbé elfogadhatóbbá Isten előtt. A nazireusi
törvény szemlélteti ezt az elvet. Ha egy izraelita vágyat érzett arra, hogy
sokkal mélyebben odaszánja magát Istennek, mint egy átlag ember, megtehette. De
erre áldoznia kellett. A nazireusi fogadalom egy nyilvános fogadalom volt egy
önmegtagadó életre.
Egy nazireusnak meg kellett
tagadnia önmagától például az ivás örömének minden formáját. Kerülnie kellett a
szőlő bárminemű fogyasztását, legyen az friss vagy száraz. A nazireusi
fogadalom közösségileg is elkülönítette az embert. Nem vehetett részt vidám
ebédeken és partikon. És ha egy közeli rokon, vagy épp az édesanyja meghalt, a
nazireus nem közelíthetett hozzá. Nazireusnak lenni magányos életet jelentett.
Keménynek tűnik ez? Ma a
hatóságok korlátozzák azok tevékenységét, akik elfogadhatatlan magatartást
tanúsítanak. Börtönbe zárják őket, és nem engedik meg nekik, hogy részt
vegyenek szeretteik temetésén. Ez kegyetlennek tűnik a hatóságok oldaláról, de
ez az élet valósága azoknak, akik a törvényszegő életmódot választották. Tehát
azok a korlátok, amilyeneket a Bibliában találunk, nem is olyan szokatlanok.
Azok tevékenységének korlátozása,
akik nazireusi esküt tettek, mert egy mélyebb lelki tapasztalatra vágytak, nem
kell hogy kegyetlennek tűnjön Isten részéről. Ha egy mélyebb lelki
tapasztalatra vágyunk, nekünk is vigyáznunk kell arra, hogy mit eszünk és mit
iszunk, és gondosan meg kell válogatnunk tevékenységeinket is, hogy ez a
mélyebb tapasztalat megvalósuljon.
Mark Sheffield
184. heti olvasmány AZ APOSTOLOK TÖRTÉNETE 9-10. fejezeteihez (február 10-16.).
A tanúkat felbérelték.
A tanúvallomások
hamisak voltak.
A tárgyalás pedig
igazságtalan volt.
István ott állt, az
emberek vádolták, az arca azonban úgy ragyogott, akár egy angyalé. A
védekezését bátorsággal és meggyőződéssel adta elő. Védekezése közepén István
egyszer csak abbahagyta beszédét. Tudta, hogy sorsa megpecsételődött. Semmit
sem tehetett. Abban a percben, amikor István elítélése a levegőben volt, Jézus
jelent meg: „Ímé látom az egeket megnyilni, és az embernek Fiát az Isten jobbja
felől állani.”
Egy igazságtalan tárgyalás
közepette megjelent a mennyei bíró. Percekkel a halála előtt Jézus megnyugtatta
Istvánt, hogy egy napon elnyeri az élet koronáját. Milyen gyakran vágyunk
ugyanerre a bizonyosságra? Ugyanezen ok miatt van, hogy István története
annyira erőteljes. Abban a percben Jézus kinyilatkoztatott valamit, ami nem
csak Istvánra érvényes, hanem rád és rám is. Lesznek napok, amikor el leszünk
ítélve, akár egészen a halálig is eljuthatunk. Azokban a percekben emlékezzünk,
hogy bár emberek elítélnek, a mennyei bíróságok felmentenek minket.
Mielőtt István elaludt,
megláthatta Jézust. És az első, akit látni fog, amikor felébred, Jézus lesz.
Legyen ez így a mi számunkra is, bármin is menjünk keresztül ebben az életben!
Thomas Rasmussen
MDiv hallgató
Hetednapi Adventista
Teológia, Andrews Egyetem
Lelkész, Dán Unió
Fordította: Gősi Csaba
Ámen
VálaszTörlésÁmen!
VálaszTörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlés