2023. augusztus 15., kedd

Higgyetek az Ő prófétáinak - augusztus 15 - KEDD - Zsoltárok 101

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Zsoltárok 101 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+101&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+101&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.    Isten jósága visszatükröződik követőiben. Ezt a zsoltárt olvasva nehéz eldönteni, hogy Isten beszél, vagy Dávid, hiszen uralkodásának olyan vonásait írja le, amelyek Isten uralkodásának a vonásai is. Dávid, mint Isten fia úgy uralkodik, ahogy maga Isten. Milyen más lenne a világunk, ha az uralkodók Isten uralkodásának elvei, szeretete, kegyelme és gondoskodása alapján uralkodnának?

2.    Isten nem szereti a széthúzást. Dávid ezt így fogalmazza meg: „Gyűlölöm a széthúzókat, semmi közöm hozzájuk!” Milyen jó lenne, ha ezt az elvet megtanulnánk! A széthúzás okozza a legnagyobb kárt gyülekezeteinkben és közösségeinkben. Jézus a legszentebb imájában, a főpapi imában népe egységéért és az egymás iránti szeretetért imádkozik. Közösségeinkben sokan nem veszik komolyan ezt az elvet és megengedik, hogy a széthúzás tönkre tegye őket. Istennek azért olyan idegen a széthúzás, mert a Szentháromságban a tökéletes egységet látjuk. Az istenség személyei között a széthúzás leghalványabb árnyékát sem találjuk meg. Követőinek ezt kellene tükrözni.

3.    Isten szeretete és törvénye egymás mellett. A zsoltáros egymás mellé teszi ezt a két kifejezést, mert összetartoznak. A törvényről általában nem a szeretet összefüggésében szoktunk beszélni, hanem inkább a kötelességtudat, a kötelességteljesítés rideg valóságának összefüggésében. Isten törvénye és Isten szeretete azonban megférnek egymás mellett, összetartoznak.   

4.    Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.    aki nem kedveli a csalárdságot és a gonoszságot

b.    aki nem kedveli a rágalmazót, a nagyralátót és a kevélyszívűt

c.    aki nem kedveli az álnokságot és a hazugságot

d.    aki szívesen látja maga körül a hűségeseket

Olvasmány – E.G. White A NAGY KÜZDELEM 23. fejezet

23. fejezet – MI A SZENTÉLY? (3. rész)

Itt utalást találunk az újszövetség szenthelyére. Az első szövetség szenthelyét ember építette: Mózes. Ezt azonban az Úr építette, nem ember. Abban a templomban a földi papok végezték szolgálatukat; ebben pedig Krisztus, a mi nagy Főpapunk szolgál Isten jobbján. Az első templom a földön volt, a második pedig a mennyben van.

A Mózes által épített templom minta után készült. Az Úr ezt parancsolta neki: "Mindenestől úgy csináljátok, amint én megmutatom néked a hajléknak formáját, és annak minden edényeinek formáját." Majd ez a parancs hangzott el: "Vigyázz, hogy arra a formára csináld, amely a hegyen mutattatott néked" (2Móz 25:9.40). Pál pedig azt mondja: az első sátor "példázat a jelenkori időre, mikor áldoznak... ajándékokkal és áldozatokkal"; szent helyei "a mennyei dolgoknak ábrázolatain voltak; a papok, akik a törvény szerint áldoztak ajándékokkal, "a mennyei dolgok ábrázolatának és árnyékának" szolgáltak; és "nem kézzel csinált szentélybe, az igazinak csak másolatába ment be Krisztus, hanem magába a mennybe, hogy most Isten színe előtt megjelenjék érettünk" (Zsid 9:9.23; 8:5; 9:24).

A mennyei templom, amelyben Jézus értünk szolgál, az a csodálatos eredeti, amelynek a Mózes által épített templom csak másolata volt. Isten a földi templom építőit megáldotta Lelkével. Az a művészi képesség, amelyről az építkezés során bizonyságot tettek, mennyei bölcsesség megnyilatkozása volt. A falak úgy néztek ki, mintha tömör aranyból készültek volna. Minden irányba visszaverték az arany gyertyatartó hét lámpájának fényét. A szent kenyerek asztala és a füstölő oltár fényes aranyként csillogott. A mennyezet díszes kárpitja, amelybe kék, bíborszínű és skarlátvörös angyalokat hímeztek, növelte a látvány szépségét. A második függönyön túl volt a szent sekina - Isten dicsőségének látható megmutatkozása -, amely elé csak a főpap léphetett be úgy, hogy életben is maradt.

A földi templom páratlan pompája a mennyei templom dicsőségére emlékeztette az embert, ahol Krisztus, a mi Útnyitónk szolgál értünk Isten trónja előtt. A királyok Királyának lakóhelye, ahol ezerszer ezeren szolgálnak neki, és tízezerszer tízezeren állnak előtte (Dán 7:10); az örökkévaló trón dicsőségével betöltött templom, ahol a szeráfok, a trón fénylő őrzői tisztelettel takarják el arcukat, csak halványan tudta visszatükröztetni nagyságát és dicsőségét abban a pompás építményben, amelyet valaha emberi kéz készített. A földi szenthely és a szolgálati rendszer fontos igazságokat tanított a mennyei templomról és az ember megváltásáért a templomban folyó szolgálatról.

A mennyei templom szent helyeit a földi templom két helyisége szemlélteti. Amikor János apostol látomásban bepillanthatott Isten mennyei templomába, látta, hogy "hét tűzlámpás ég vala a ,királyi szék előtt" (Jel 4:5). Látott egy angyalt, aki arany tömjénezőt tartott, "és adaték annak sok tömjén, hogy tegye mindenszenteknek könyörgéseihez az arany oltárra, amely a királyi szék előtt vala" (Jel 8:3). A próféta bepillanthatott a mennyei templom első helyiségébe, és látta a hét égő "tűzlámpás"-t és "az arany oltárt"-t, amelyeket a földi templom arany gyertyatartója és füstölő oltára jelképezett. És "megnyilatkozék az Isten temploma" (Jel 11:19), és János bepillantott a belső függönyön túl levő szentek szentjébe. Itt látta "az Ő szövetségének ládáját", amelyet a Mózes által készített és az Isten törvényét magában foglaló szent láda szimbolizált.

Akik tehát ezt a témakört tanulmányozták, kétségtelen bizonyságát látták annak, hogy a mennyben van egy templom. Mózes a neki megmutatott minta szerint készítette el a földi templomot. Pál azt tanítja, hogy ez a minta az igazi templom, amely a mennyben van. És János látta ezt a mennyei templomot.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése