Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Te milyennek látod azt az Istent, Akit Zsoltárok 92 bemutat?
A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli Gáspár fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+92&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+92&version=NT-HU
(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak
1. Istent jó dicsőíteni. A zsoltár azt állítja, hogy jó dolog dicsőíteni Istent. Kinek jó? Istennek? Az embernek? A Biblia Istene egy önzetlen Isten, nem vár el dicsőítést önmagáért, hanem azért, mert ez az embernek jó. Amikor Istent dicsőítem, azért teszem, mert valami jó és szép dolog történt velem. Az, hogy jó Istent dicsőíteni azt jelenti, van miért megtennem. Ha van miért megtennem, akkor szép és jó dolgok sokasága történik velem. Ha egy jókívánságot fogalmazhatnék meg neked azt mondanám, hogy „Minden pillanatban legyen valami az életedben, amiért dicsőíteni tudod Istent.” A westminsteri katekizmus első kérdésére a válasz az, hogy az ember lefőbb célja, hogy Istent dicsőítse, és ebben teljes öröme legyen. Tényleg jó dolog Istent dicsőíteni!
2. Isten nagysága a mi reménységünk. A zsoltáros dicsőíti Isten hatalmát, mert tisztában van azzal, hogy az emberi szempontokat Isten halama felülírja. Ahol az ember ereje véget ér, ott kezdődik Isten hatalma. Ezért az ember ebből profitál, mert így az ő ereje soha nem ér véget. Amikor véget érne, az Isten folytatja a sajátjával az ember érdekében és az ember javára.
3. Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:
a. aki alkotásaival megörvendezteti az embereket
b. akinek mélységesek gondoltai (Isten sosem felületes gondolataiban és tetteiben)
c. akinek ellenségei, bár sokan vannak, de mégis jelentéktelenek, mert összeadott erejük és bölcsességük sem tudja távolról sem megközelíteni Isten hatalmát és bölcsességét
d. aki erősé teszi gyermekeit
Olvasmány – E.G. White A NAGY KÜZDELEM 22. fejezet
22. fejezet – A BETELJESEDETT PRÓFÉCIÁK (1. rész)
Elmúlt az az idő - 1844 tavasza -, amikorra a krisztusvárók Uruk visszajövetelét első ízben várták. Azokat, akik hittek megjelenésében, egy ideig kétely és bizonytalanság vette körül. Bár a világ szemében teljes kudarcot vallottak, és illúziót dédelgettek, Isten Igéjében most is vigaszra találtak. Sokan tovább kutatták a Szentírást. Újra megvizsgálták hitük bizonyítékait, és a próféciákat gondosan tanulmányozva újabb világosságot kerestek. A Biblia bizonyságtevése, amely alátámasztotta állásfoglalásukat, világosnak és perdöntőnek tűnt. Félreérthetetlen jelek mutatták, hogy Krisztus eljövetele közel van. Az Úr különleges áldása, amely egyrészt a bűnösök megtérésében, másrészt pedig a keresztények közötti lelki megújulásban jelentkezett, azt tanúsította, hogy az üzenet a mennyből jött. És bár a hívők nem találtak magyarázatot csalódásukra, biztosan tudták, hogy Isten vezette őket, és Ő irányította az eseményeket.
A próféciákban, amelyeket az adventhivők Krisztus második eljövetelére vonatkoztattak, olyan eligazítások is voltak, amelyek különösképpen ráillettek bizonytalan és kétségekkel teli állapotukra, és arra bátorították őket, hogy türelmes hittel várjanak, mert az, ami most érthetetlen, idejében meg fog világosodni.
E próféciák között volt az, ami Hab 2:1-4-ben található: "Őrhelyemre állok, és megállok a bástyán, és vigyázok, hogy lássam, mit szól hozzám, és mit feleljek én panaszom dolgában. És felele nékem az Úr, és mondá: Írd fel e látomást, és vésd táblákra, hogy könnyen olvasható legyen! Mert e látomás bizonyos időre szól, de vége felé siet és meg nem csal; ha késik is, bízzál benne; mert eljön, el fog főni, nem marad el! Ímé, felfuvalkodott, nem igaz őbenne az ő lelke; az igaz pedig az ő hite által él.
E próféciában adott utasítás: "írd fel e látomást, és vésd táblákra, hogy könnyen olvasható legyen" - már 1842-ben Charles Fitchet egy olyan prófétikus táblázat elkészítésére késztette, amely a Dániel és a Jelenések könyvében olvasható látomásokat szemlélteti. E táblázat közzétételét a Habakuk által adott parancs teljesedésének tartották. De akkor még senki sem vette észre, hogy ugyanez a prófécia a látomás teljesedésének késését is jelzi. A csalódás után ez az igeszakasz nagyon sokatmondónak tűnt: "E látomás bizonyos időre szól, de vége felé siet és meg nem csal; ha késik is, bízzál benne; mert eljön, el fog jőni, nem marad el!... az igaz pedig az ő hite által él. "
A hívők ebből az ezékieli próféciából is erőt és vigaszt meríthettek: "Lőn az Úr beszéde hozzám, mondván: Embernek fia! Micsoda közmondástok van néktek Izrael földjén, hogy azt mondják: a napok csak haladnak, ám semmivé lesz minden látás. Ezokért mondd nékik: Ezt mondja az Úr Isten:... elközelgettek a napok, és minden látás teljesül... én szólok...; s amely szót szólok, meglészen, nem halad tovább." "Izrael háza ezt mondja: A látás, melyet ez lát, sok napra való, és messze időkre prófétál ő. Ezokért mondjad nékik: Így szól az Úr Isten: Nem halad tovább semmi én beszédem; amit szólok, az a szó meglészen" (Ez 12:21-25. 2728).
A várakozók örültek. Hitték, hogy az az Isten, aki ismeri kezdettől fogva a véget, áttekintette a korszakokat, és előre látva csalódásukat, bátorító, reményt keltő üzenetet küldött nekik. E szentírási igék nélkül, amelyek türelmes várakozásra és Isten szava iránti sziklaszilárd bizalomra buzdítottak, hitük e nehéz órában elhagyta volna őket. A tíz szűz példázata (Mt 25:1-13) szintén az advent nép sorsát szimbolizálja. Amikor a tanítványok Krisztus eljövetelének jelei és a világ vége felől érdeklődtek (lásd Mt 24:3), Krisztus felhívta figyelmüket néhány nagyon fontos világ- és egyháztörténelmi eseményre, amelyek első és második adventje között történnek majd meg. Ezek: Jeruzsálem pusztulása, az egyház nagy nyomorúsága a pogány és a pápai üldözés alatt, a nap és hold elsötétedése és a csillaghullás.
Majd beszélt arról, hogy el fog jönni, és elhozza országát. Azután elmondta a reá váró szolgák két csoportjáról szóló példázatát. A 25. fejezet ezekkel a szavakkal kezdődik:
"Akkor hasonlatos lesz a mennyeknek országa ama tíz szűzhöz. " E példázatban Jézus az utolsó napokban élő egyházat mutatja be. Ugyancsak erről van szó a 24. fejezet végén. Jézus egy keleti menyegző eseményeivel illusztrálja azt, ami az egyházzal történni fog.
"Akkor hasonlatos lesz a mennyeknek országa ama tíz szűzhöz, akik elővevén az ő lámpásaikat, kimenének a vőlegény elé. Öt pedig közülük eszes vala, és öt bolond. Akik bolondtik valának, mikor lámpásaikat elővevék, nem vivének magukkal olajat. Az eszesek pedig lámpásaikkal együtt olajat vivének az ő edényeikben. Késvén pedig a vőlegény, mindannyian elszunnyadának és aluvának. Éjfélkor pedig kiáltás lőn: Imhol jő a vőlegény! Jöjjetek elébe! "
Ámen!
VálaszTörlésÁmen 🛐🙏
VálaszTörlés