2023. augusztus 21., hétfő

Higgyetek az Ő prófétáinak - augusztus 21 - HÉTFŐ - Zsoltárok 107

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Zsoltárok 107 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+107&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+107&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.   Jó az Isten. Ez a zsoltár szintén azzal a megállapítással kezdődik, hogy jó az Isten és örökké tart szeretete, és azzal a felhívással, hogy ezért adjunk hálát Neki. Amikor hálát adunk, emlékezünk és elismerünk. Elismerjük, hogy jó az Isten. Ez a zsoltár is Izrael történetére emlékszik vissza, és refrénként négyszer hangzik el ez a megállapítás: „De az Úrhoz kiáltottak nyomorúságukban, és megszabadította őket szorult helyzetükből.” És ugyancsak négyszer hangzik el a felszólítás „Adjanak most hálát az Úrnak szeretetéért, az emberekkel tett csodáiért.” Izrael hűtlenséget összevetve Isten kegyelmével és jóságával, önkéntelenül is feltör belőlünk ez a felkiáltás.

2.   A történetek Isten jellemére és jóságára emlékeztetnek. Ez a zsoltár felsorol néhány állapotot Izrael életéből, amelyben felragyogott Isten gondoskodása:

a.   Vándorként. A zsidók úgy tekintenek a 40 éves pusztai vándorlásukra, mint az Istennel való szövetségük mézesheteire

b.   Rabokként. A babiloni fogság Izrael életének felemelkedését eredményezte. Bár távol voltak otthonuktól, de olyan tapasztalatokat szereztek Istennel és olyan oktatást kaptak Tőle, amit otthon nem tudott megadni nekik. Bár a fogságot negatívan értelmezzük, a fogságban élők jobb életszínvonalon éltek, mint az otthonmaradottak.  

c.    Szenvedőkként. A lázadás ostobasága a rabság igáját eredményezte. De a börtön kórházzá változott melyben az Úr gyógyulást ajándékozott számukra.

d.   A tenger veszélyeinek kitettjeiként. A tenger veszélyei felülmúlják a szárazföld veszélyeit. A tengeren kitörő vihar végzetessé válhat.  Ők felnéztek az Úrra és az Úr megmentette őket Lecsendesítette a vihart és a rendeltetési helyükre vitte őket  

e.   Azokként, akik uralmuk alá hajtják a földet és az állatokat. Isten akkor is ott volt velük, amikor birtokba vették az Ígéret földjét. Isten nemcsak a határig vezette el, hanem tovább is segítette őket.   

Erre mi a válaszunk? Az, ami ennek a zsoltárnak az üzenete is: Aki értelmes, annak ahelyett, hogy természetesnek venné az isteni kegyelmet, az lesz természetes, hogy e kegyelemért hálát adjon az Úrnak.

3.   Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.   aki összegyűjti övéit a világ minden részéről

b.   aki helyes útra terelte népét

c.    aki megitatta a szomjazókat és megetette az éhezőket

d.   aki kihozta népét a halál árnyékából

e.   aki tengeren és szárazon is gyermekei segítsége

f.     aki a föld csodálatos terméseivel látja el népét

g.   aki a szegényeket oltalmazza

Olvasmány – E.G. White A NAGY KÜZDELEM 24. fejezet

24. fejezet – A SZENTEK SZENTJÉBEN (2. rész)

A nép azonban még nem volt felkészülve arra, hogy Urával találkozzék. Még hiányzott valami a felkészülésükhöz. Világosságra volt szükségük, amely figyelmüket Isten mennyei templomára irányítja, hogy Főpapjuk szolgálatának hitben való felismerése közben új feladatokat lássanak meg. Az egyháznak további intő és eligazító üzenetet kellett kapnia.

Ezt mondja a próféta: "Kicsoda szenvedheti el az Ő eljövetelének napját? És kicsoda áll meg az Ő megjelenésekor? Hiszen olyan Ő, mint az ötvösnek tüze, és a ruhamosónak lúgja! És ül mint ötvös vagy ezüst-tisztogató és megtisztítja Lévi fiait és fényessé teszi őket, mint az aranyat és ezüstöt; és igazsággal visznek ételáldozatot az Úrnak" (Mal 3:2-3). Azoknak, akik akkor élnek a földön, amikor Krisztus befejezi közbenjárását a mennyei templomban, a szent Isten színe előtt közbenjáró nélkül kell megállniuk. Ruhájuknak hótisztának kell lennie, jellemüknek "a meghintés vére" által meg kell tisztulnia a bűntől. Isten kegyelme és kitartó emberi igyekezet által győzniük kell a bűn ellen vívott harcban. Miközben a vizsgálati ítélet folyik a mennyben, és Krisztus a bűnbánó hívők bűneit eltávolítja a templomból, a földön Isten népe között a tisztogatás, a bűntől való szabadulás különleges munkájának kell végbemennie. Ezt a munkát még világosabban megismerhetjük a Jel 14. fejezetében foglalt üzenetből.

E munka lezárulásakor Krisztus követői készen lesznek Uruk fogadására. "És kedves lesz az Úrnak a Juda és Jeruzsálem ételáldozatja, mint a régi napokban és előbbi esztendőkben" (Mal 3:4). Akkor az egyház, amelyet Urunk magához fogad eljövetelekor, dicsőséges egyház lesz, amelyen nem lesz "szeplő vagy sömörgözés, vagy valami afféle" (Ef 5:27). Akkor olyan lesz, "mint egy hajnal, szép, mint a hold, tiszta mint a nap, rettenetes, mint a zászlós tábor" (Énekek 6:7).

Arról az Úrról, aki eljön templomába, Malakiás azt is megjövendöli, hogy másodszor is eljön a földre, hogy végrehajtsa az ítéletet. Malakiás e szavakkal mondja ezt el: "Ítéletre indulok hozzátok, és gyors tanú leszek a szemfényvesztők ellen, a paráznák és hamisan esküvők ellen, és azok ellen, akik megrövidítik a munkásnak bérét, az özvegyet és árvát, és akik nyomorgatják az idegent, és nem félnek engem, azt mondja a Seregeknek Ura" (Mal 3:5). Júdás ugyanerről a jelenetről ezt mondja: "Ímé eljött az Úr az Ő sok ezer szentjével, hogy ítéletet tartson mindenek felett, és feddőzzék mindazok ellen, akik közöttük istentelenek, istentelenségüknek minden cselekedetéért" (Jud 14-15). Ez az eljövetel és az, amikor az Úr az Ő templomába jön el, két különböző és különálló esemény.


2 megjegyzés: