2023. augusztus 5., szombat

Higgyetek az Ő prófétáinak - augusztus 5 - SZOMBAT - Zsoltárok 91

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Zsoltárok 91 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+91&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=ps+91&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.    Istennél teljes és egyetemes a védelem. A zsoltár a négyes és a hetes számot alkalmazza ebben a zsoltárban. A négyes szám az egyetemességet jelképezni, azaz, bárhol lehetünk, a világ bármely részén, Isten oltalmára számíthatunk. Istent négy néven említi:

a.    a Felséges Isten rejtekében lakozik

b.    a Mindenható árnyékában nyugszik

c.    az Úr az oltalmam

d.    Istenben bízom

Négyfajta védelem:

e.    Tollaival befedez

f.      szárnyai alatt biztosít oltalmat

g.    pajzs és

h.    páncél a hűsége

2.    Isten hétszeres ígérete. A hetes szám a tökéletesség száma, és pontosan hét ígéretet tartalmaz ez a zsoltár:

a.    megszabadítom

b.    felmagasztalom

c.    meghallgatom

d.    vele vagyok

e.    megmentem

f.      megdicsőítem

g.    hosszú életet adok neki

3.    Isten velünk van a háborúságban. Miután a tökéletes oltalomról beszél a zsoltáros, elmondja azt, hogy Isten velünk van a háborúságban. Ezek szerint kerülhetünk háborúságba akkor is, amikor Isten oltalmaz bennünket. Istennek célja van a háborúságokkal is, amikor háborúban vagyok önmagammal, másokkal, a világgal, a bűnnel. Egy másik zsoltárban a szerző azt mondja, hogy Isten a háborúságban ismeri meg a lelkünket. Mennyi minden kiderül rólunk abból, ahogyan a háborúságainkat megéljük? Megerősítő az a gondolat, hogy amikor jön a háborúság, amikor Isten megengedi ezt az életemben, akkor kíváncsian figyeli, milyen válaszokat ad erre a lelkem. Talán amíg nem tanulok meg jó válaszokat adni, újra és újra ki kell engednie a harcmezőre az Ő tökéletes oltalma mellett.

4.    Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.    aki Felséges

b.    aki Mindenható

c.    aki megvéd a csapdától

d.    aki betakar oltalmával

e.    akinek a védelme alatt nem kell félnünk sem éjjel, sem nappal

f.      aki oltalmat adó hajlék

g.    aki parancsol angyalainak, hogy vigyázzanak ránk

Olvasmány – E.G. White A NAGY KÜZDELEM 21. fejezet

21. fejezet – AZ ELUTASÍTOTT INTÉS (7. rész)

Róma visszatartotta a Bibliát az emberektől, és mindenkitől azt követelte, hogy helyébe fogadja el az ő tanításait. A reformáció feladata az volt, hogy visszaadja az embereknek Isten Igéjét. De vajon korunk templomaiban nem arra tanítják-e az embereket, hogy hitüket inkább egyházuk hitvallásaira és tanításaira építsék, mintsem a Szentírásra? Charles Beecher ezt mondta a protestáns egyházakról: "A hitvallások ellen mondott minden durva szóra éppoly érzékenyen reagálnak, mint szent atyáik tették volna az általuk istápolt szentek és mártírok iránti növekvő tisztelet durva kárhoztatására... Az evangéliumi protestáns közösségek annyira megkötötték egymás kezét és a sajátjukat, hogy egyiküknél sem lehet prédikátor az, aki a Biblián kívül még más könyvet is el nem fogad... Semmi képzelet szülte dolog nincs abban az állításban, hogy a hitvallás tekintélye kezdi a Bibliát kirekeszteni, éppúgy, ahogy Róma tette, habár nehezebben megfogható módon. "

Amikor lelkiismeretes tanítók magyarázzák Isten Igéjét, megjelennek művelt, a Szentírást állítólag értő lelkészek, akik a józan tanítást eretnekségnek bélyegzik, és ezzel elűzik az igazság után érdeklődőket. Ha a világ nem volna kétségbeejtően megrészegítve Babilon borával, Isten szavának világos, metsző igazságai tömegeket győznének meg. De a vallási elvek olyan zavarosnak és ellentmondónak tűnnek, hogy az emberek nem tudják, mit fogadjanak el igazságként. A világ megátalkodottsága az egyház ajtajáig jutott.

A második angyal (Jel 14.) üzenete először 1844 nyarán hangzott fel, és akkor elsősorban az Egyesült Államok egyházaira vonatkozott. Az ítéletre való figyelmeztetés is ott szólalt meg a leghangosabban; ott talált a legnagyobb visszautasításra is, és az egyházak hanyatlása ott volt a legrohamosabb. A második angyal üzenete azonban 1844-ben még nem vált egészen valóra. Az egyházakban abban az időben erkölcsi romlás volt tapasztalható, mert nem fogadták be az advent üzenetben foglalt igazságot. De a bukás még nem volt teljes. Mivel azonban továbbra is elvetették a különösképpen arra az időre szóló igazságot, egyre mélyebbre süllyedtek. De még mindig nem mondható, hogy "leomlott... Babilon..., mert az ő paráznaságának haragborából adott inni minden pogány népnek". Babilon még nem itatott meg minden népet. Korunk próbatevő igazságaival szemben a világhoz igazodó, közömbös lelkület áll, és hódít a keresztény világ minden országának protestáns egyházaiban. Nekik is szól a második angyal komoly és súlyos ítélete. A hitehagyás munkája azonban még nem tetőzik.

A Biblia kijelenti, hogy az Úr eljövetele előtt Sátán "a hazugságnak minden hatalmával, jeleivel és csodáival, és a gonoszságnak minden csalárdságával" fog dolgozni, és Isten engedi, hogy azok, akik "nem fogadták be az igazságnak szeretetét az Ő üdvösségükre", megkapják "a tévelygés erejét, hogy higgyenek a hazugságnak" (2Thessz 2:9-11). Amíg ez az állapot nem következik be, amíg az egyház és a világ nem egyesül teljesen az egész keresztény világban, addig Babilon még nem bukott el egészen. A változás fokról fokra történik, és a Jel 14:8 teljes megvalósulása még a jövőben van.

A Babilont képező egyházak lelki sötétsége és Istentől való elidegenedése ellenére Krisztus követőinek nagy serege még mindig soraikban található. Közülük sokan nem értik a korunknak szóló különleges igazságokat. Nem kevés azoknak a száma, akik elégedetlenek jelenlegi állapotukkal, és nagyobb világosság után vágynak. Hiába keresik Krisztus képmását abban a közösségben, amelyhez tartoznak. Amint ezek a közösségek egyre jobban eltávolodnak az igazságtól, és szorosabb szövetségre lépnek a világgal, a két csoport közti különbség nő, amelynek végső következménye a szakadás. Eljön az idő, amikor azok, akik Istent mindenekfelett szeretik, nem tudnak olyanokkal kapcsolatban maradni, akik "inkább a gyönyörnek, mint Istennek szeretői, kiknél megvan a kegyességnek látszata, de megtagadják annak erejét".

A Jel 18. fejezete arra az időre mutat, amikor a hármas intés (lásd Jel 14:6-12) elutasításának következményeként az egyház teljesen eljut a második angyal által megjövendölt állapotra, és Isten felszólítja a még Babilonban levő népét, hogy szakadjon el attól a közösségtől. Ez az üzenet az utolsó, amelyet a világ kap; és ez az üzenet elvégzi a maga munkáját. Amikor azok, "akik nem hittek az igazságnak, hanem gyönyörködtek az igazságtalanságban" (2Thessz 2:12) Sátán súlyos csalása következtében elhiszik a hazugságot, akkor az igazság fénye ráragyog mindazokra, akiknek a szíve nyitva van befogadására. Az Úr minden gyermeke, aki még Babilonban van, hallgat e hívásra: "Fussatok ki belőle, én népem!" (Jel 18:4).

2 megjegyzés: