Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Te milyennek látod azt az Istent, Akit a Római levél 6. fejezete bemutat?
A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli Gáspár fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=R%C3%B3maiakhoz%206&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=R%C3%B3ma%206&version=NT-HU
A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak
1. Isten az újrakezdés lehetőségét biztosítja az embernek. A keresztségről ez a fejezet úgy beszél, mint a halálról és feltámadásról. A halottnak nincs jövője. A bűnös életünk, amelynek meghaltunk a keresztségben nincs jövője, a bűnös életünk többé nem uralkodik rajtunk. A feltámadásban, az újjászületében pedig nincs múltunk. Egy csecsemőnek nincs múltja, de van jövője. Így mi is tiszta lappal kezdhetünk. A múltunk miatt Sátán nem vádolhat, mert az nem létezik, halott.
2. Isten azt szeretné, hogy meghaljunk a bűnnek. Egy halottat nem lehet bűnre kísérteni, mert érzéketlen minden iránt. Ha meghaltunk a bűnnek, a bűnnek nincs vonzalma és hatása a szívünkre. Ami eddig kísértést jelentett számunkra, az már jelentéktelen, amire eddig vágytunk, amit fontosnak tartottunk, azok minden elveszítik hatásukat, mert mi már egy más életet élünk. Más az értékrendünk. Más dolgokhoz vonzódunk, azokhoz, amelyeket Isten is szeret.
3. Isten kegyelme aktív. A kegyelemre gyakran úgy gondolunk, mint egy passzív dologra. Isten adja a kegyelmet, mi pedig nem utasítjuk el, hanem passzívan elfogadjuk és ezen kívül semmi sem történik. Az igazság azonban valami egészen más. A kegyelem erőt ad az Istennek tetsző élethez. Tituszhoz írt levélében Pál így fogalmazza ezt meg: „Mert megjelent az Isten üdvözítő kegyelme minden embernek, és arra nevel minket, hogy megtagadva a hitetlenséget és a világi kívánságokat, józanul, igazságosan, és kegyesen éljünk a világban.”
4. Isten azt akarja, hogy Ő legyen életünk Ura. Ezzel Ő nem hatalmaskodni akar felettünk, hanem azt akarja, hogy szép legyen az életünk. Ez a fejezet azt mondja, hogy akinek engedelmeskedünk, annak vagyunk a szolgái. Amikor a bűn szolgái voltunk, a bűn uralkodott rajtunk, tagjainkat a tisztátalanság és a törvénytelenség szolgálatára adtuk, de amikor Isten szolgáivá lettünk, ez meghozta a maga gyümölcsét, a szent életet, amelynek vége az örök élet.
5. Isten kegyelmi ajándéka az örök élet. A bűn zsoldja a halál, de Isten kegyelmi ajándéka az örök élet. Ez nemcsak az üdvösséget jelenti, hanem a szent és tiszta életet is, az Isten szerinti életet. Ez a vers Isten csodálatos tettéről, az evangéliumról szól. Már nem kell meghalnunk és elvesznünk bűneink miatt, visszakaphatjuk azt az életet, amelyet Ádám az Édenben elveszített.
6. Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:
a. aki nem hagy bennünket a bűnben
b. akinek megnövekszik a kegyelme
c. aki azt akarja, hogy a bűnnek haljunk meg és igazi életet éljünk
d. aki eltemeti csúnya múltunkat, hogy az még észbe se jusson
e. aki megfeszíti óemberünket, hogy az ne uralkodjon rajtunk
f. aki ugyanúgy életre kelt bennünket is, ahogyan Krisztust feltámasztotta
g. aki szabadságot biztosít nekünk a bűnből
h. aki megszabadít a bűn uralmától
i. aki nem akarja, hogy szégyenkezzünk bűnös életünk miatt
j. aki az örök élet kegyelmi ajándékában szeretne részesíteni bennünket
Ima éretted: Istenem, kérlek add, hogy az olvasó értékelje az új élet lehetőségét. Adjad, hogy a Te szolgád, az igazság szolgája legyen, és ne a bűn uralkodjon felette, Jézus nevében, Ámen
Olvasmány – E.G. White JÉZUS ÉLETE 76. fejezet
76. fejezet – PILÁTUS PALOTÁJÁNAK AZ UDVARÁN (7. rész)
Azzal, hogy egy pogány uralkodót választottak és ismertek el Uruknak, a zsidó nép megtagadta Isten uralmát, és Istent, mint királyát elvetette. Ettől kezdve nem volt isteni szabadítójuk. Nem volt királyuk, csak császáruk. A papok és a tanítók ide juttatták el a népet. Ezért azokért a félelmetes eredményekért, amelyek döntésüket követték, ők voltak a felelősek. A nép bűne és pusztulása nekik volt köszönhető.
"Pilátus pedig látván, hogy semmi sem használ, hanem még nagyobb háborúság támad, vizet vevén, megmosá kezeit a sokaság előtt, mondván: Ártatlan vagyok ez igaz embernek vérétől; ti lássátok" (Mt 27:24). Pilátus félelemmel és önmaga kárhoztatásával tekintett az Üdvözítőre. A reá szegeződő arcok hatalmas tengerében egyedül Krisztus arca fejezett ki lelki békességet. Feje körül úgy látszott, mintha halvány világosság fénylett volna. Pilátus azt mondotta szívében: Ez a Jézus valóban Isten. A sokasághoz fordult és kijelentette: Ártatlan vagyok a vérétől. Fogjátok és feszítsétek ti meg. Jegyezzétek meg azonban ti, papok és főemberek, hogy én igaz embernek jelentettem ki őt. Az az Isten, akit ő Atyjának mondott, ítéljen meg benneteket és nem én, azért, amit ma tettetek. Azután Jézushoz fordult és ezt mondta Neki: Bocsáss meg nekem azért, hogy nem tudtalak megmenteni téged. Miután pedig újra megkorbácsoltatta Jézust, átadta Őt, hogy feszítsék keresztre.
Pilátus szerette volna megszabadítani Jézust. Be kellett azonban látnia, hogy ezt nem tudja megtenni úgy, hogy közben a pozícióját és érdemeit is megtartsa. Világi hatalma veszélyeztetése vagy éppen elveszítése helyett azért inkább feláldozott egy ártatlan életet. Milyen sokan vannak olyanok, akik a veszteség vagy szenvedés elkerülése érdekében hasonló módon inkább feláldozzák meggyőződésüket. A lelkiismeret és a kötelesség mindig megmutatja nekünk azt az utat, amelyen járnunk kellene, az önérdek azonban rendszerint egy másik utat jelöl meg. Evilági érdekeink rendszerint a rossz irányba igyekeznek bennünket téríteni, de ha megalkuszunk Sátánnal, akkor ez az alku hamarosan a bűn sötét éjszakájába sodor bennünket.
Pilátus engedett a csőcselék követeléseinek. Ahelyett, hogy vállalta volna pozíciója elvesztésének a kockázatát, inkább átadta Jézust, hogy feszítsék keresztre. Elővigyázatossága ellenére azonban éppen az történt meg vele később, amitől rettegett. Megfosztották érdemeitől, magas hivatalától és a lelkiismeret-furdalástól gyötörten és büszkeségében megsebzetten nem sokkal Krisztus keresztre feszítése után vége lett földi életének. Így mindazok, akik megalkusznak a bűnnel, végül mindig csak szomorúságot és romlást nyernek jutalmul. "Van olyan út, mely helyesnek látszik az ember előtt és vége a halálra menő út" (Péld 14:12).
Mikor Pilátus ártatlannak jelentette ki magát Krisztus vérétől, Kajafás kihívó hangon így válaszolt neki: "Az ő vére mirajtunk és a mi magzatainkon" (Mt 27:25). Ezeket a szörnyű szavakat átvették a papok és a főemberek, és embertelen ordítással visszhangozta a sokaság. Az egész nép így kiabált: "Az ő vére mirajtunk és a mi magzatainkon" (Mt 27:25).
Izrael népe választott. Jézusra mutattak és ezt mondották: "Vidd el ezt, és bocsásd el nekünk Barabbást" (Lk 23:18). Barabbás, a rabló és a gyilkos, a Sátán képviselője volt, Krisztus pedig Istené. Krisztust elvetették, helyette Barabbást választották. Nekik Barabbás kellett. Ezzel a választással azt fogadták el, aki kezdettől fogva hazug és gyilkos volt. Sátán volt a vezérük. Mint nemzet, Sátán parancsa szerint jártak el. Sátán munkáit végezték. Sátán uralmát kellett elviselniük. Annak a népnek, amely Krisztus helyett Barabbást választotta, éreznie kellett Barabbás kegyetlenségét az idők végezetéig.
A zsidók, amikor rátekintettek Isten meggyötört Bárányára, így kiáltoztak: "Az ő vére mirajtunk és a mi magzatainkon" (Mt 27:25). Ez a szörnyű kiáltozás felszállt Isten királyi székéhez. Azt az ítéletet, amit ezzel kimondtak magukra, feljegyezték a mennyben. Ezt a kijelentésüket Isten meghallgatta. Isten Fiának a vére állandó átokként ott volt gyermekeiken és gyermekeik gyermekein.
Rettenetes módon valósult ez meg Jeruzsálem pusztulásakor. Borzalmas módon látszott ez meg a zsidó nép helyzetében több mint ezernyolcszáz évig: - a Szőlőtőről levágott vesszőt, a halott, a gyümölcstelen vesszőt, összegyűjtötték, és megégették. Országról országra, évszázadról évszázadra a Szőlőtőről levágott száraz vesszőként sodródtak az egész világon át: halottak maradtak vétkeikben és bűneikben.
Rettenetes módon teljesedik majd be ez a kérésük az ítélet nagy napján. Azon a napon, mikor Krisztus ismét eljön a földre, az emberi nemzetség többé nem a csőcseléktől körülvett fogolyként látja meg, hanem a menny királyaként ismeri meg Őt. Krisztus a saját dicsőségében, Atyja dicsőségében és a szent angyalok dicsőségében jön el. Tízezerszer tízezer és ezerszer ezer angyalból álló mennyei sereg kíséretében mindent felülmúló dicsőséggel jelenik meg. Azután majd dicsősége trónjára ül, s minden népet és nemzetet színe elé gyűjtenek. Akkor majd meglátja Őt minden szem; azoknak a szeme is, "akik őt általszegezték" (Jel 1:7). A töviskorona helyett a dicsőség koronáját hordja majd fején. A fakó, gúnyból rátett bíborpalást helyett királyi palást lesz a vállán és a legtisztább fehér ruha lesz az öltözéke, úgy, hogy "a ruhája fényes [...], olyan fehér, mint a hó, mihez hasonlót a ruhafestő e földön nem fehéríthet" (Mk 9:3). "És az ő ruháján és tomporán oda [...] írva az ő neve: királyoknak Királya és uraknak Ura" (Jel 19:16). Azok is ott lesznek majd, akik kigúnyolták, megverték és lelki testi gyötrelmet okoztak Neki. A papok és a főemberek ismét meglátják majd azokat a jeleneteket, amelyek Kajafás bírósági tárgyalótermében és Pilátus palotájának az udvarán játszódtak le. Minden körülmény megjelenik majd előttük, mégpedig úgy, mintha lángbetűkkel írták volna meg azokat. Azután majd azok is, akik azt kérték, hogy: "Az ő vére mirajtunk és a mi magzatainkon" (Mt 27:25), megkapják a választ kérésükre. Azután az egész világ megtudja és megérti majd, hogy ki ellen hadakoztak ők: gyarló, halandó lények. Szörnyű kínszenvedések és borzalmak közepette így kiáltanak majd a hegyekhez és a sziklákhoz: "Essetek mireánk és rejtsetek el minket annak színe elől, aki a királyi székben ül és a Bárány haragjától; mert eljött az ő haragjának ama nagy napja; és ki állhat meg?" (Jel 6:16-17).
Ámen 🛐🙏🏻
VálaszTörlés