2018. augusztus 10., péntek

Higgyetek az Ő prófétáinak - augusztus 10 - PÉNTEK - 2 Timóteus 1


Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez

Olvasmány – Jézus élete 55. fejezet 1124. nap

Isten hírnököt küldött, hogy bejelentse Krisztus jövetelét, felhívja a zsidó nemzet és a világ figyelmét küldetésére, s így az emberek felkészülhessenek fogadására. A János által hirdetett csodálatos személyiség több mint harminc évig közöttük járt, és valójában nem ismerték fel Benne Isten küldöttét. Lelkiismeret-furdalás kerítette hatalmába a tanítványokat, mert megengedték, hogy az eluralkodó hitetlenség elferdítse véleményüket, elhomályosítsa értelmüket. A sötét világot világossága ragyogta be, mégsem ismerték fel, honnan jönnek sugarai. Magukat kérdezgették, miért is viselkedtek úgy, hogy Krisztusnak meg kellett feddnie őket. Gyakran elismételték a Vele folytatott beszélgetéseket, mondván: Miért engedtük, hogy földi megfontolások és a papok, rabbik ellenkezése összezavarja az eszünket, s ne ismerjük fel: Mózesnél nagyobb van köztünk, Salamonnál bölcsebb Bölcs tanít minket? Milyen süketek voltak füleink! Milyen gyönge volt a felfogásunk!

Tamás nem akart hinni, míg ujját a római katonák által ütött sebbe nem helyezte. Péter megtagadta Őt megalázott és elvetett állapotában. Ezek a fájdalmas emlékek világosan eléjük rajzolódtak. Vele jártak, de nem ismerték, nem értékelték Őt. Hogy felkavarták ezek a dolgok lelküket most, amikor rájöttek hitetlenségükre!

Midőn a papok és vének összefogtak ellenük, a tanács elé hurcolták, börtönbe vetették őket, Krisztus követői örvendeztek, mert "méltókká tétettek arra, hogy az ő nevéért gyalázattal illettessenek" (Acs 5:41). Örömmel bizonyították emberek és angyalok előtt, hogy megismerték Krisztus dicsőségét, Őt akarják követni, még ha mindent elvesztenek is.

Most is ugyanúgy igaz, mint az apostoli időkben, hogy az isteni Lélek megvilágosítása nélkül ember nem láthatja meg Krisztus dicsőségét. Isten igazságát és munkáját nem becsüli a világot szerető, megalkuvó kereszténység. A Mester követőit nem a kényelem, földi tisztelet vagy világi alkalmazkodás útján találjuk. Messze elől járnak a kemény munka, megaláztatás, szidalmazás ösvényén, a csata első sorában "a fejedelemségek ellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, a gonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak" (Ef 6:12). Most - csakúgy, mint Krisztus napjaiban - félreértik, szidalmazzák, elnyomják őket koruk papjai és farizeusai.

Isten országa nem szemmel láthatólag jön el. Isten kegyelmének evangéliuma, az önmegtagadás lelkülete sohasem lehet összhangban a világ lelkületével. A két alapelv tökéletesen ellentétes egymással. "Érzéki ember pedig nem foghatja meg az Isten lelkének dolgait: mert bolondságok néki; meg sem értheti, mivelhogy lelkiképpen ítéltetnek meg" (lKor 2:14).

Ma a vallásos világban hitük szerint tömegek munkálkodnak Krisztus földi, időleges országának megalapításán. Azt szeretnék, ha Urunk e világ országainak lenne a vezetője: az udvarok, táborok, törvényszékek, paloták, piacok vezére. Elvárnák, hogy az emberi hatalom által kikényszerített törvényes rendeletek szerint uralkodjék. Mivel Krisztus most nincs itt személyesen, vállalják, hogy intézkednek helyette, végrehajtják országának törvényeit. Ilyen országot akartak alapítani a zsidók Krisztus napjaiban. Elfogadták volna Jézust, ha hajlandó lett volna megalapítani az ideiglenes királyságot, kikényszeríteni, amit ők Isten törvényének tekintettek, őket pedig akaratának végrehajtóivá, hatalmának hordozóivá tenni. Ő azonban így szólt: "Az én országom nem e világból való" (Jn 18:36). Nem fogadta el a földi trónt.

Mai Bibliai szakasz: 2 Timóteus 1

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:

Új protestáns fordítás:

Ez Pál apostol utolsó levele, amelyet a hírhedt római Mamertinusz börtönéből (http://hu.wikipedia.org/wiki/Mamertinus_börtöne) írt, kivégzésére várva. Milyen lenne a hozzáállásunk, lelkiállapotunk egy ilyen helyzetben? A 3. vers Pál belső lelki bizonyosságáról tanúskodik: Hálát adok az Istennek, akinek szolgálok őseimtől fogva tiszta lelkiismerettel.”

Megállok egy pillanatra és azon tűnődöm, hogy ha én lennék Pál helyzetében, vajon ugyanezt tudnám-e mondani? Tudnám-e ma minden szituációban Isten dicsőíteni, bármilyen súlyos megpróbáltatás közepette is? Nem igazán tudom, mert nem mentem keresztül mindazokon a megpróbáltatásokon, amik csak az utamba kerülhetnének, ahogyan valószínűleg egyikőnk sem. A megpróbáltatások nem szűnnek meg halálunk napjáig, vagy addig a napig, amikor meglátjuk Jézust az égnek felhőiben. Amit viszont biztosan tudok a ma próbáiról az az, ami felől Isten biztosít bennünket: Elég néked az én kegyelmem(2Kor 12:9).

Isten kegyelme a kulcs a jelenben, és mindabban, amit a jövő tartogat számunkra, függetlenül attól, hogy milyen körülmények között találjuk is magunkat. Amikor mélyponton vagyunk és elcsüggedünk, az Ő hatalma csodásan működik – átformál az Ő képmására. Így tehát Pál bátran írhatta, hogy „Annakokáért gyönyörködöm az erőtlenségekben, bántalmazásokban, nyomorúságokban, üldözésekben és szorongattatásokban Krisztusért; mert amikor erőtelen vagyok, akkor vagyok erős”.

Az evangélium nem nevel lelkileg gyenge, bizonytalan, szélsőséges, vagy bátortalan embereket, Mert nem félelemnek lelkét adott nékünk az Isten; hanem erőnek és szeretetnek és józanságnak lelkét” (7. vers). Dávid király megértette, hogy mit jelent, hogy Ne félj, amikor a 27. Zsoltár első versében így ír: Az Úr az én világosságom és üdvösségem: kitől féljek? Az Úr az én életemnek erőssége: kitől remegjek?” A válasz persze az, hogy senkitől!

Isten arra hívott el bennünket, hogy szentek legyünk, és erősen álljunk Őbenne. Megadott és megad minden eszközt és segítséget annak érdekében, hogy képesek legyünk erre: Ő ad erőt, szeretetet, és józan értelmet. Pál ennek az erőnek a leírására a dünamisz szót használja, amiből a dinamit szó ered. Ez a hatalmas erő szeretettel, Isten szeretetével kell, hogy párosuljon. Isten hatalmának és szeretetének kombinációját a józan értelemnek kell irányítania, olyan gondolkodásmódnak, ami Krisztust jellemzi a Filippi levél második fejezetének leírása szerint.

Az örökkévalóság léptéke szerint a Szentlélek hozza mozgásba az isteni erő, szeretet és a krisztusi gondolkodásmód életet átformáló kegyelmi hármasát. Ez a „kegyelem-csomag” volt az az erő, amely átformálta Pált. Láthatjuk, hogy nincs határa azok hasznavehetőségének és pozitív befolyásának, akik Isten ügyére szentelik oda és rendelik alá akaratukat” (Biblia Kommentár, 7. kötet, 331. oldal). Pál felismerte ezt a lelkesítő igazságot, ahogyan Timóteus is. Vajon mi is felismertük-e ezt az igazságot?

Jim Ayer

156. heti olvasmány a JÉZUS ÉLETE  54-55. fejezeteihez (augusztus 5-11.).

„Azért ha a Fiú megszabadít titeket, valósággal szabadok lesztek.” János 8:36
 
A szabadság az intuícióval ellentétes. A világ azt tanítja, hogy a szabadság főképp a gazdagok és a kiváltságos helyzetben lévők előjoga. A szegényeknek kevés joguk van. Jézus azt tanítja, hogy a szabadság egy lelki állapot, amelyet bárki elérhet a benne való hit által, a külső körülményeitől függetlenül.
 
Egy törvénytudó arról kérdezősködik, hogy mi a kötelessége az emberiség felé, és Jézus egy példázattal válaszol, hogy ezt a törvénytudó saját maga dönthesse el. Az irgalmas szamaritánus példázatában a büszkeség tartotta vissza a papot és a lévitát is attól, hogy a sebesült vándornak segítsenek. Attól féltek, hogy rituális értelemben tisztátalanok lesznek, illetve, hogy beszennyezik hírnevüket, ezért elmentek Isten egy sérült gyermeke mellett. Börtönbe zárta őket a büszkeség.
 
A szamaritánusnak nem volt ilyen ürügye, sem hírneve, amit védenie kellett volna. Szabadon segíthetett bárkinek, aki szükséget szenvedett, anélkül, hogy saját maga beszennyezésére kellett volna gondolnia. Az ő segítsége nem szégyenítette meg a sebesült utazót, és nem is hagyta szegény embert abban a kényszerhelyzetben, hogy vissza kelljen fizetnie megmentőjének bőkezűségét. A szamaritánus volt az egyetlen, aki egy szükséget szenvedő lelket látott, a felebarátjaként kezelte, és megtette, amit tehetett.
 
Hiszem, hogy Jézus ezért érkezett mindannyiunk szolgájaként. A Filippibeliekhez írt levél 2:7 szerint: „Hanem önmagát megüresíté, szolgai formát vévén föl.” Jézus azért jött, hogy önként kockáztasson mindent, hogy megmenthessen minket a bűntől. Ezt teszi, anélkül, hogy megszégyenítene minket, ismervén a teljes érdemtelenségünket és azt, hogy esélyünk sincs visszafizetni neki.
 
Karen Lifshay
Hermiston, Oregon (USA)
Fordította Gősi Csaba


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése