2018. augusztus 6., hétfő

Higgyetek az Ő prófétáinak - augusztus 6 - HÉTFŐ - 1 Timóteus 3


Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Az olvasmány szerkezete:
1. Részlet Ellen White könyvéből
2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez
3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez

Olvasmány – Jézus élete 54. fejezet 1120. nap

Jézus most sem volt hajlandó vitába bocsátkozni. Nem leplezte le azok vakhitűségét, akik el akarták ítélni. Egy egyszerű történettel azonban úgy mutatta be a mennyei szeretet kiáradását, hogy minden szív megindult, a törvénytudó pedig kénytelen volt megvallani az igazat.

Ha el akarjuk oszlatni a sötétséget, engedjük be a világosságot. A tévedések elleni legjobb módszer az igazság bemutatása. Isten szeretetének megnyilatkozása hozza napfényre az én-központú szív torzulását, bűnét.

"Egy ember - mondotta Jézus - megy vala alá Jeruzsálemből Jerikóba, és rablók kezébe esék, akik azt kifosztván és megsebesítvén, elmenének, és otthagyák félholtan. Történet szerint pedig megy vala alá azon az úton egy pap, aki azt látván, elkerülé. Hasonlóképpen egy lévita is, mikor arra a helyre ment, és azt látta, elkerülé" (Lk 10:30-32). Ez nem elképzelt eset volt, valóban megtörtént, pontosan úgy ismerték, ahogy Jézus előadta. A pap és a lévita, akik elkerülték az embert, szintén a Krisztust hallgató társaságban voltak.

Jeruzsálemből Jerikóba menet az utazónak át kellett haladnia a júdeai puszta egy részén. Az út rablóktól nyüzsgő, vad, sziklás szakadékon át vezetett, gyakran történtek itt erőszakos cselekmények. Itt történt, hogy az utazót megtámadták, megfosztották minden értékétől, bántalmazták, megsebesítették, és félholtan az útszélen hagyták. Amint ott feküdt, a pap arra járt, de épp csak egy pillantást vetett a sebesültre. Azután megjelent a lévita. Kíváncsian megállt, hogy megtudja, mi történt, és megnézte a szenvedőt. Biztosan tudta, mit kellene tennie, de nem találta kellemesnek a feladatot. Azt kívánta, bárcsak ne arra jött volna, bárcsak ne látta volna a sebesültet. Meggyőzte magát, hogy az ügy nem rá tartozik.

Mindkét ember szent hivatalt töltött be, állítólag az Írások megtestesítői voltak. Ahhoz az osztályhoz tartoztak, melynek különleges elhívása értelmében Isten képviselőjének kellett lennie a nép előtt. Kötelességük volt "együttérezni a tudatlanokkal és tévelygőkkel" (Zsid 5:2), hogy a népet megismertessék Istennek az emberiség iránti nagy szeretetével. Ugyanarra a munkára hívattak el, amit Jézus sajátjaként így jellemez: "Az Úrnak Lelke van énrajtam, mivelhogy felkent engem, hogy a szegényeknek az evangéliumot hirdessem, elküldött, hogy a töredelmes szívűeket meggyógyítsam, hogy a foglyoknak szabadulást hirdessek és a vakok szemeinek megnyílását, hogy szabadon bocsássam a lesújtottakat" (Lk 4:18).

A mennyei angyalok látják Isten földi családjának szenvedéseit, és készek együttműködni az emberrel, hogy könnyítsenek az elnyomáson és a kínokon. Isten gondviselése vitte a papot és a lévitát az útra, ahol a szenvedő sebesült feküdt, hogy lássák, szüksége van irgalmukra, segítségükre. Az egész menny figyelte, vajon könyörületre indul-e szívük az emberi gyötrelem láttán. A Megváltó volt az, aki a zsidókat a pusztában oktatta. A felhő- és tűzoszlopból merőben más leckét tanított a népnek, mint amit most papjaiktól és tanítóiktól kaptak. A törvény kegyelmes gondoskodása még az oktalan állatokra is kiterjed, melyek nem tudják szavakba önteni szükségletüket, szenvedésüket. Mózes ilyen irányú utasításokat is kapott Izrael gyermekei számára. "Ha előtalálod ellenséged eltévedt ökrét vagy szamarát: hajtsd vissza néki. Ha látod, hogy annak a szamara, aki téged gyűlöl, a teher alatt fekszik, vigyázz, rajta ne hagyd; oldd le azt ővele együtt" (2Móz 23:4-5). A rablók által megsebesített férfiban Jézus egy szenvedő testvért mutatott be. Mennyivel inkább szánalmat kellett volna érezniük fölötte, mint egy igavonó barom fölött! Mózes által hallották az üzenetet, hogy az Úr, az ő Istenük "nagy, hatalmas és rettenetes Isten, [...] igazságot szolgáltat az árvának és az özvegynek, szereti a jövevényt" (5Móz 10:17-19). Ezért megparancsolta: "Szeressétek azért a jövevényt" (5Móz 10:19). "Szeressed azt, mint magadat" (3Móz 19:34).

Mai Bibliai szakasz: 1 Timóteus 3

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli fordítás:

Új protestáns fordítás:

Az Újtestamentum felváltva használja a püspök, felügyelő és presbiter kifejezéseket. Azt az embert, aki ilyen pozíciót óhajt magának, az a vágy kell, hogy motiválja, hogy jó szolgálatot végezzen Krisztusért, nem pedig a személyes tekintélyvágy.

Ez a fejezet további útmutatást ad a gyülekezetnek a presbiterek kiválasztásában, de különösen azoknak hasznos, akiket felkérnek, hogy presbiterként szolgáljanak. A presbiter családja bizonyságot tesz vezetői képességéről, és ugyanezt teszi a lakóközösségben való jó hírneve is. A presbiter életének Krisztust kell tükröznie. Pál azokat is figyelmezteti, akik pozícióra és hatalomra vágynak, de csak önmagukért. Ők nem végzik Isten jó munkáját.

Diakónusnak lenni (8-13. vers) szintén szent hivatás, amely Krisztus munkáját támogatja ezen a világon. Amikor Jézus azt mondta, hogy „én olyan vagyok köztetek, mint aki szolgál”, önmagára, mint szolgára, vagy diakónusra utalt. Presbiterek, diakónusok, diakonisszák, akik Jézus nyomdokait követik, az Ő képét helyezik a gyülekezetre. Szolgáló vezetést biztosítanak Krisztus számára, aki feje egyházának. Pál azért írta ezeket, hogy felkészítse az ifjú Timóteust a megfelelő vezetői szerepre a gyülekezetekben. 

Az egyház „az igazságnak oszlopa és erőssége” (15. vers), Krisztusra épült, Ő az alapja, és arra hivatott, hogy Isten megmentő igazságának erős oszlopa legyen. Földi vállalkozások és kormányok nem képezik Istennek és az Ő szabadításának oszlopát. Ha az egyház kudarcot vall ezen a területen, hová mehetnek az emberek megtalálni Istent? A 16. vers az „Isten titkának” összefoglalója – a mi megváltásunk csodálatos ténye Jézus Krisztus élete, halála és feltámadása által. Ez a csodálatos megváltás az, amit nekünk, mint egyháznak be kell mutatnunk a világnak.

Imádkozzunk érettük és támogassuk azokat, akiket vezetői szerepre választottak gyülekezeteink különböző szolgálataira!

David Manzano

156. heti olvasmány a JÉZUS ÉLETE  54-55. fejezeteihez (augusztus 5-11.).

„Azért ha a Fiú megszabadít titeket, valósággal szabadok lesztek.” János 8:36
 
A szabadság az intuícióval ellentétes. A világ azt tanítja, hogy a szabadság főképp a gazdagok és a kiváltságos helyzetben lévők előjoga. A szegényeknek kevés joguk van. Jézus azt tanítja, hogy a szabadság egy lelki állapot, amelyet bárki elérhet a benne való hit által, a külső körülményeitől függetlenül.
 
Egy törvénytudó arról kérdezősködik, hogy mi a kötelessége az emberiség felé, és Jézus egy példázattal válaszol, hogy ezt a törvénytudó saját maga dönthesse el. Az irgalmas szamaritánus példázatában a büszkeség tartotta vissza a papot és a lévitát is attól, hogy a sebesült vándornak segítsenek. Attól féltek, hogy rituális értelemben tisztátalanok lesznek, illetve, hogy beszennyezik hírnevüket, ezért elmentek Isten egy sérült gyermeke mellett. Börtönbe zárta őket a büszkeség.
 
A szamaritánusnak nem volt ilyen ürügye, sem hírneve, amit védenie kellett volna. Szabadon segíthetett bárkinek, aki szükséget szenvedett, anélkül, hogy saját maga beszennyezésére kellett volna gondolnia. Az ő segítsége nem szégyenítette meg a sebesült utazót, és nem is hagyta szegény embert abban a kényszerhelyzetben, hogy vissza kelljen fizetnie megmentőjének bőkezűségét. A szamaritánus volt az egyetlen, aki egy szükséget szenvedő lelket látott, a felebarátjaként kezelte, és megtette, amit tehetett.
 
Hiszem, hogy Jézus ezért érkezett mindannyiunk szolgájaként. A Filippibeliekhez írt levél 2:7 szerint: „Hanem önmagát megüresíté, szolgai formát vévén föl.” Jézus azért jött, hogy önként kockáztasson mindent, hogy megmenthessen minket a bűntől. Ezt teszi, anélkül, hogy megszégyenítene minket, ismervén a teljes érdemtelenségünket és azt, hogy esélyünk sincs visszafizetni neki.
 
Karen Lifshay
Hermiston, Oregon (USA)
Fordította Gősi Csaba


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése