2024. május 2., csütörtök

Higgyetek az Ő prófétáinak - május 2 - CSÜTÖRTÖK - Ezékiel könyve 38

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Ezékiel könyve 38 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez%C3%A9kiel%2038&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Ez%C3%A9kiel%2038&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.    Isten helyreállított művét az ellenség el akarja rontani.  Istennek hatalmas munkába került Izrael helyreállítása. A könyv eddigi része Izrael romlásáról és ítéletéről szólt, ugyanakkor a helyreállítás ígéretével is találkoztunk. Ez a fejezet azonban arról beszél, hogy amikor Isten mindent helyreállított, népe biztonságban van, sikeres és virágzó, eljön Góg és Mágóg sok néppel együtt és meg akarják semmisíteni Isten helyreállított világát. Ez a prófécia messze túlmutat Ezékiel korán, mert nem tudunk olyan időkről Izrael életéből, mint, amit ez a fejezet leír: például, hogy kerítés nélküli városokban laknak, mert nem kell tartani az ellenségtől. Ezt a békében levő népet támadja meg Góg és Mágóg.

2.    Isten ezzel a fejezettel előre akar vetíteni messze jövőben történő eseményeket. Ehhez a Biblia utolsó könyvéhez kell lapoznunk, ahol a mennyből leszálló Jeruzsálemmel találkozunk. Istennek nagy munkájába, Jézus áldozatába került, hogy helyrehozza, amit a bűn elrontott. Ebben az esetben is azzal találkozunk, hogy eljön Góg és Mágóg és megtámadja a mennyei Jeruzsálemet. Ezékiel könyve sok nemzetet és népet felsorol, akik a helyreállított Izraelt támadják, szinte a világ minden népét a föld történelmének minden idejéből, a Jelenések könyve pedig azt mondja, hogy a föld négy sarkáról gyűjti össze az embereket, akik annyian lesznek, mint tengerparton a homokszemek. Mindkét esetben azt találjuk, hogy ez a koalíció teljesen megsemmisül és Isten népének már nem lesz ellensége a föld színén.

3.    Mindenki meg fogja tudni, hogy az Úr az Isten. Ezékiel könyvében többször is találjuk ezt a motívumot, hogy az emberek megtudják, hogy kicsoda az Úr. Nemcsak Ezékiel könyvének nagy kérdése ez, hanem az egész történelemnek, a nagy küzdelem történeténekének. Lucifer kezdetben megkérdőjelezte, hogy Isten a világ Ura, a történelem végén, amikor Lucifer, Góg és Mágóg és alattvalóik megsemmisülnek, akkor világos lesz mindenki előtt, hogy ki a világegyetem jogos Ura. Isten nemcsak a hatalma miatt Ura a világmindenségnek, hanem főleg a jelleme miatt. Végül mindenki meg fogja tudni, hogy milyen az Isten, milyen a jelleme.    

4.    Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.    aki megszabadítja népét és az egész világot a rosszakaró ellenségtől

b.    aki helyreállítja mindazt, amit a bűn előidézett

c.    aki megdicsőül az egész világ előtt

d.    akinek jellemét mindenki meg fogja ismerni

Ima éretted: Istenem, kérlek, segítsd meg az olvasót, hogy tudja, van egy ellensége, aki nem örül annak, hogy kapcsolata Veled helyreállt, adjad, hogy tudja, el akarja rabolni tőle mindazt, amit Te helyreállítottál, és adjad, hogy tudatában legyen annak is, hogy Te meg fogod semmisíteni azt, aki el akarja venni boldogságát és örömét, Jézus nevében, Ámen

Olvasmány – E.G. White JÉZUS ÉLETE 27. fejezet

27. fejezet – MEGTISZTÍTHATSZ ENGEM (5. rész)

Krisztus cselekedete - a leprás megtisztítása borzalmas betegségéből - azt a munkáját példázza, hogyan szabadítja meg a lelket a bűntől. A Jézushoz jövő férfi "poklossággal teljes" (Lk 5 :12) volt. A betegség halálos mérge átjárta egész testét. A tanítványok meg akarták akadályozni, hogy Mesterük megérintse, mert aki bélpoklost érintett, maga is tisztátalanná vált. Bár Jézus kezét a leprásra helyezte, mégsem lett tisztátalanná. Érintéséből életadó erő származott. A bélpoklos megtisztult. Így van ez a bűn poklosságával is: mélyen gyökerezik, halálos, és emberi erővel lehetetlen megtisztítani. "Minden fej beteg, és minden szív erőtelen. Tetőtől talpig nincs e testben épség, csupa seb és dagadás és kelevény" (Ésa 1:5-6). Jézusra azonban, bár az emberek között lakozott, nem ragadt át a fertőzés. Jelenléte gyógyító erőként hat mindig a bűnösre. Aki csak lába elé borul, és hittel mondja: "Uram, ha akarod, megtisztíthatsz engem" (Mt 8:2), hallani fogja a választ: "Akarom, tisztulj meg" (Mt 8:3).

Néhány esetben Jézus nem nyújtotta azonnal a kívánt áldást, a gyógyulást. A leprás esetében azonban, amint a kérés elhangzott, rögtön teljesítette. Amikor földi áldásokért imádkozunk, lehet, hogy a válasz késik, vagy Isten valami mást ad, mint amit kértünk. Nem így van, ha a bűntől való szabadulásért könyörgünk. Az Ő akarata az, hogy megtisztítson minket a bűntől, gyermekeivé fogadjon, képessé tegyen szent életet élni. Krisztus "önmagát adta a mi bűneinkért hogy kiszabadítson minket e jelenvaló gonosz világból, az Istennek és a mi Atyánknak akarata szerint" (Gal 1:4). "És ez az a bizodalom, amellyel őhozzá vagyunk, hogy ha kérünk valamit az ő akarata szerint, meghallgat minket: és ha tudjuk, hogy meghallgat bennünket, akármit kérünk, tudjuk, hogy megvannak a kéréseink, amelyeket kértünk őtőle" (1Jn 5:14-15). "Ha megvalljuk bűneinket, hű és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól" (1Jn 1:9).

Krisztus a kapernaumi gutaütött meggyógyításával újra ugyanezt az igazságot tanította. Azért művelte ezt a csodát, hogy megmutassa bűnbocsátó hatalmát. A gutaütött meggyógyítása más értékes igazságokat is példáz. Reménnyel, bátorítással teljes, és figyelmeztető tanulságot is tartalmaz a gáncsoskodó farizeusokkal kapcsolatosan.

A bélpokloshoz hasonlóan ez a gutaütött is teljesen elveszítette a reményt a gyógyulásra. Betegsége bűnös életének következménye volt, szenvedését még a lelkifurdalás is súlyosbította. Jóval ezelőtt a farizeusokhoz és az orvosokhoz fordult, remélte, hogy enyhülést talál lelki gyötrelmeire és testi fájdalmára. Ám azok hűvösen gyógyíthatatlannak nyilvánították, elhagyták - viselje Isten haragját. A farizeusok a betegséget úgy tekintették, mint Isten nemtetszésének bizonyítékát, s távol tartották magukat a betegektől és szükségben levőktől. Valójában gyakran éppen azok, akik szentként magasztalták önmagukat, bűnösebbek voltak, mint az általuk elítélt szenvedők.

A bénult férfi teljesen magatehetetlen volt, s mivel kilátástalannak ítélte, hogy bárhonnan is segítséget kapjon, kétségbeesés lett úrrá rajta. Ekkor hallott Jézus csodás munkálkodásáról. Elmondták neki, hogy Krisztus ugyanolyan bűnösöket és tehetetleneket gyógyított meg, mint ő, még a leprások is megtisztultak. Barátai, akik mindezeket elmondták neki, bátorították: higgye, hogy ő is meggyógyulhat, ha Jézushoz viszik. Ám reménysége lelohadt, amikor eszébe jutott, hogyan kezdődött betegsége. Attól félt, hogy a tiszta Orvos nem tűrheti meg őt színe előtt.

De nem is annyira a testi gyógyulásra vágyakozott, mint inkább a bűn terhétől való szabadulásra. Ha megláthatná Jézust, és megbizonyosodhatna a menny megbocsátásáról és békéjéről, megelégedne akár az élettel, akár a halállal, Isten akarata szerint. A haldokló így kiáltott: Ó, bárcsak színe elé járulhatnék! Nem volt vesztegetni való idő, lesoványodott testén már a bomlás jelei mutatkoztak. Megkérte barátait, vigyék ágyastól Jézushoz, amit azok örömmel meg is tettek. A házban azonban, ahol az Üdvözítő volt, valamint a környéken, olyan rengetegen gyűltek össze, hogy a beteg és barátai számára lehetetlenné vált, hogy elébe járulhasson vagy akár csak hallótávolságon belül kerüljön.

3 megjegyzés: