Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/
Te milyennek látod azt az Istent, Akit 1 Királyok 21 bemutat?
A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:
Károli Gáspár fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=1%20Kir%C3%A1lyok%2021&version=KAR
Új protestáns fordítás:
https://www.biblegateway.com/passage/?search=1%20Kir%C3%A1lyok%2021&version=NT-HU
(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak
1. Istennel jelleme nem fér össze a kapzsisággal. Akháb kapzsi volt. Megáénak akarta azt, ami a másé. Isten nem tudott ezzel egyetérteni, és teljesen világossá tette, hogy az Ő értékrendéjébe nem fér bele a kapzsiság. Isten inkább ad. Valaki azt mondta, hogy „Isten zsebei üresek maradtak, akkor, amikor a Fiában mindent odaadott értünk.”
2. Istent nem lehet trükkökkel átverni. Jézabel pogány asszony volt és a pogányság egyik alapeleme, hogy az isteneket trükkökkel át lehet verni. A pogány papoknak ez volt a feladata, és ezeket a trükköket kellett megtanulniuk. Jézabel megpróbált Istennel trükközni, ahogy a saját isteneikkel szoktak. Isten azonban nagyon világossá tette, hogy Ő nem olyan, mint a pogány Istenek. Sajnos Jézabel ezt nem tanulta meg és egy nagyon csúnya jövendölést kapott sorsáról.
3. Isten nem engedi, hogy a gonoszság győzedelmeskedjen. Igaz az, hogy az ember azt tehet, amit akar, csak nem tanácsos azt tenni, mert a rossz tettnek következményei vannak. Isten nem akadályozza meg az embert a rossz cselekvésében, de nem is tudja megvédeni annak következményeitől.
4. Isten végtelenül irgalmas. Akhábnak bűnbánatot tartott, és Isten azt mondta, hogy a veszedelem nem az ő idejében fog bekövetkezni. Azon csodálkozom, hogy az Isten, aki jól tudja, hogy Akháb milyen gaztettet hajtott végre, és aki azt is tudja, hogy a bűnbánata, csak a következményektől való félelem miatt van, mégis megbocsát neki.
5. Ezen kívül egy olyan Istent is látunk ebben a fejezetben:
a. aki szánalommal van még a leggonoszabb ember irányában is
b. aki figyelmeztet a gonoszság következményeire. Amilyen mély a gonoszság, olyan komoly következményei lesznek
c. aki napvilágra hozza a legrejtettebb dolgokat is. Jézabel nem tudta elrejteni Isten elől csalárdságát és gonosz fondorlatait
Olvasmány – E.G. White AZ UTOLSÓ NAPOK ESEMÉNYEI 6. fejezet
6. fejezet – A MARADÉK ÉLETMÓDJA ÉS MUNKÁJA (2. rész)
Hűség a tized és az adományok fizetésében
A tized szent, Isten azt a maga számára tartotta fenn. Az Ő tárházába kell behozni, hogy abból az evangélium munkásairól gondoskodjon… Figyelmesen olvasd el Malakiás könyvének 3. fejezetét, hogy lásd, mit mond Isten a tizedről! (9T, 1909, 249. o.).
Az Újtestamentum nem rendeli el újólag a tized törvénybe léptetését, ahogyan ezt a szombattal sem teszi; ugyanis magától értetődőnek tekinti ezek érvényességét, miközben kifejti mély lelki tartalmukat (CS, 1882, 66. o.).
Az Örökkévaló most felszólítja a világ adventistáit, hogy szenteljék magukat neki, és tegyék meg – körülményeiktől függően – a tőlük telhető legtöbbet annak érdekében, hogy művéhez hozzájáruljanak. Azt kívánja tőlük, hogy bőkezű adományaikkal és áldozataikkal nyilvánítsák ki hálájukat áldásai és kegyelme iránt (9T, 1909, 132. o.).
A haldokló jótékonyság az élő jóindulatnak csak silány másolata (5T, 1882, 155. o.).
Amint az idők végéhez közeledünk, a mű szükségletei egyre inkább fokozódnak (5T, 1882, 156. o.).
Próbaképpen helyeztek minket ebbe a világba, hogy eldöntsék az eljövendő életre való alkalmasságunkat. Senki sem juthat be a mennybe, akinek jellemén ott éktelenkedik az önzés szennyes foltja. Ezért Isten itt próbál meg minket, és ideiglenesen javakkal lát el, mert a pénzzel való bánásmódunk megmutatja, vajon ránk lehete bízni örökkévaló javakat (CS, 1893, 22. o.).
Új intézmények alapítása
Némelyek azt mondhatják: „Ha hamarosan úgyis eljön az Úr, mi szükség arra, hogy iskolákat, szanatóriumokat és élelmiszergyárakat alapítsunk? Miért szükséges egyáltalán fiataljainknak szakmát tanulni?!”
Az az Úr szándéka, hogy a ránk bízott talentumokat állandóan tökéletesítsük. De használat nélkül ezt nem érhetjük el. A Krisztus közeli eljövetelére való várakozásnak nem lenne szabad restségre késztetnie, sőt inkább arra biztasson, hogy az emberiség áldására és javára minden tőlünk telhetőt megtegyünk! (MM, 1902, 268. o.).
Hatalmas munkát kell végeznünk az egész világon. De a végidő közelségének tudatában senki ne jusson arra a téves következtetésre, hogy nincs szükség rendkívüli erőfeszítésekre az ügy érdekében, különböző intézmények építésére… Amikor az Úr felszólít, hogy további erőfeszítéseket már ne tegyünk gyülekezetek építésére, iskolák, szanatóriumok és kiadóik alapítására, akkor jön el az idő, hogy karba tett kézzel engedjük a mű befejezését. Most azonban arra nyílik lehetőségünk, hogy megmutassuk odaadásunkat Isten és szeretetünket az emberiség iránt (6T, 1900, 440. o.).
Az egészségügyi missziómunka
Amikor a vallási erőszak aláaknázza és felbomlasztja nemzetünk jogait és kiváltságait, akkor a lelkiismereti szabadság szószólói igen kedvezőtlen helyzetbe kerülnek. Saját érdekükben, amíg lehetőségük van rá, el kellene sajátítaniuk a betegségek okainak, megelőzésének és gyógyításának tudományát. Akik ezt teszik, bárhol találhatnak munkát. Lesznek szenvedők – nem is kevesen –, akiknek szükségük lesz segítségre, de nemcsak a saját hitünkön lévők közül, hanem főleg azok közül, akik nem ismerik az igazságot (CH, 1892, 506. o.).
El kell mondanom neked, hogy lelkészként hamarosan nem lehet munkát végezni, hanem csak az egészségügy által (CH, 1901, 533. o.).
Isten népének egészsége
Az egészségügyi reform, amit láttam, a harmadik angyali üzenet része, és azzal éppoly szoros kapcsolatban van, mint a kar és a kéz az ember testével (1T, 1867, 486. o.).
A teát, kávét, dohányt és alkoholt bűnös élvezetként mutassuk be! Nem helyezhetjük ezekkel egy szintre a húst, tojást, vajat, sajtot és más hasonló élelmiszereket az asztalunkról. Nem szabad ezeket előtérbe helyeznünk, mintha ebben állna munkánk lényege. Az előbbiek – tea, kávé, dohány, sör, bor és mindenfajta szeszesital – fogyasztását nem mérsékelni kell, hanem teljesen elhagyni (3SM, 1881, 287. o.).
A valódi mértékletesség megtanít bennünket arra, hogy teljes egészében tartózkodjunk mindentől, ami káros, és éljünk megfontoltan mindazzal, ami egészséges! (PP, 1890, 562. o.).
Tiszta levegő, napfény, mértékletesség, pihenés, mozgás, megfelelő étrend, a víz használata, bizalom Isten hatalmában – ez az igazi orvosság (MH, 1905, 127. o.).
Bármi, ami az egészséget károsítja, nemcsak a fizikai erőt csökkenti, hanem a szellemi és erkölcsi képességeket is képes legyengíteni. Bármely egészségtelen szokás rontja a jó és a rossz közötti különbségtétel képességét, azaz megnehezíti, hogy ellenállhassunk a gonosznak (MH, 1905, 128. o.).
Ámen 🛐🙏
VálaszTörlés