2022. november 12., szombat

Higgyetek az Ő prófétáinak - november 12 - SZOMBAT - 1 Királyok 12

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit 1 Királyok 12 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1%20Kir%C3%A1lyok%2012&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1%20Kir%C3%A1lyok%2012&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

 

1.    Isten nem akadályozta Salamont szabadakarati döntéseiben, de a következményeket sem semlegesítette. Az egykor alázatos, isteni bölcsességgel uralkodó Salamonnak, aki eltékozolni látszott a Menny legnagyobb ajándékát, le kell aratnia bűne következményeit. Ő, aki az Úr segítségével oly naggyá tette Izraelt, akinek birodalma az Eufrátesztől a filiszteusok földjéig és az egyiptomi határig terjedt, azzal szembesült, hogy birodalom java részét elveszítette. Salamon kivívta a világ csodálatát, de pillanatok alatt elvesztette hatalmas birodalma nagy részét. Korábban Izrael kézben tartotta a szomszédos pogány népeket, de uralkodójával együtt romlásnak indult. A bűn következtében a birodalomból két gyenge hatalmacska lett, amelyek   kiszolgáltatottjaivá váltak a most már ellenséges szomszédos népeknek, és ami a legtragikusabb: már csak két egymással versengő, hadakozó népre oszlottak!    

2.    Ha Isten kivonul, a dolgok szétesnek. Izrael országát Isten tartotta egyben. Izrael nagyrésze már korábban is tanúságát adta annak, hogy gyengén kötődik a dávidi házhoz. Amíg Dávid és Salamon hűségesek voltak, Isten egyben tartotta az országot, de amikor Salamon hűtlenségével kinyilvánította, hogy nem kér Isten uralmából, Isten tiszteletben tartotta döntését és szabad utat adott a következményeknek.

3.    Isten nem lett hűtlen ígéretéhez, Salamon hűtlensége ellenére sem. Salamon bűneinek meglettek a következményei, de Isten ígéretei nem sérültek, mert Isten megtartotta Jeruzsálemet és Júdát Dávid leszármazottainak. Istennek nem ez volt a terve Izraellel, de Salamon hűtlensége akadálya volt annak, hogy Isten áldásainak minden gazdagságát oda tudja adni nekik.

4.    Isten Jeroboámot sem akadályozta szabadakaratában. Isten jövendölte meg, hogy az ország nagy részét neki adja, ő mondta, hogy tőle van ez az egész, mégsem származott jó belőle, mert Jeroboám példaképe lett a gonoszságnak, a hűtlenségnek és az Isten elleni lázadásnak. Isten neki is lehetőséget adott, de Jeroboám eljátszotta azt.         

Olvasmány – E.G. White AZ UTOLSÓ NAPOK ESEMÉNYEI 4. fejezet

4. fejezet – ISTEN EGYHÁZA A VÉG IDEJÉN (7. rész)

Az elnyert világosság ítélete alatt

A Hetednapi Adventista Egyházat a szentély mérlegén méri le az Úr. A kapott előjogok szerint fog ítélni. Ha lelki tapasztalatuk nincs összhangban azokkal az előnyökkel, melyeket Jézus Krisztus végtelenül drága áron neki adományozott, ha a neki ajándékozott áldások nem képesítették őt a rábízott munka végzésére, elhangzik felette az ítélet: „híjával találtattál”. Az elnyert világosság és lehetőségek fényében ítéltetik meg…

A nagyra becsült eszközök semmibevevésekor kinyilvánított ünnepélyes intések így figyelmeztetnek bennünket: „Emlékezzél meg azért, honnan estél ki, és térj meg, és az előbbi cselekedeteket cselekedd…” (Jel 2:5). [A Battle Creeki szanatórium, a legnagyobb és legismertebb adventista intézmény, 1902. február 18-án leégett. Ezt követte a Review and Herald Kiadó pusztulása 1902. december 30-án, mely szintén lángoknak esett áldozatul.]

Ha az egyház, melyet most saját visszaesésének kovásza jár át, nem bánja meg bűneit és nem tér meg, addig eszi saját tetteinek gyümölcsét, amíg meg nem utálja önmagát. Ha a gonosznak ellenállva a jót választja, és teljes alázattal keresi Istent, amikor betölti krisztusi szent hivatását, és az örökkévaló igazság magaslatán állva hit által igényt tart a számára kijelölt képességekre, akkor meggyógyul. Isten adta egyszerűségében és tisztaságában jelenik majd meg, földi kötelékektől mentesen, bizonyítva, hogy az igazság valóban szabaddá tette őt. Tagjai akkor valóban Isten választottai és képviselői lesznek (8T, 1903. április 21., 247–251. o.).

Izráel története intő jel

Azokban az utolsó napokban a választott nép ugyanolyan veszélyeknek lesz kitéve, mint amelyeknek az ősi Izráel. Akik nem fogadják el az Istentől küldött figyelmeztetéseket, ugyanazokba a veszedelmekbe esnek, mint amelyekbe az ősi Izráel, és hitetlenségük miatt nem mehetnek be a nyugodalomba. A zsidókat csapások sújtották megszenteletlen szívük és akaratosságuk miatt. Saját hitetlenségük, önhittségük, bűnbánatuk hiánya, lelki vakságuk és keményszívűségük következtében Isten elvetette őket, mint nemzetet. Történelmük veszélyjelző táblát állított elénk.

„Vigyázzatok, atyámfiai, hogy valaha ne legyen bármelyikőtöknek hitetlen, gonosz szíve, hogy az élő Istentől elszakadjon… Mert részeseivé lettünk Krisztusnak, de csak ha az elkezdett bizodalmat mindvégig erősen megtartjuk” (Zsid 3:12, 14) (Letter, 1895, 30.).

Nem tökéletes a küzdő egyház

A küzdő egyház nem győzedelmes egyház, a föld pedig nem a menny. Az egyház tévelygő, tökéletlen emberekből áll, akik csupán tanulók Krisztus iskolájában, akiket tanítani, fegyelmezni és nevelni kell erre és az eljövendő, örök életre (ST, 1883. január 4. o.).

Néhány ember azt gondolja, hogy az egyházba való belépéssel beteljesednek elvárásai, és csak tiszta és tökéletes személyekkel találkozik. Ők hitben buzgók, és, ha hibát látnak az egyház tagjaiban, ezt mondják: „Elhagytuk a világot, hogy ne legyen kapcsolatunk gonosz jellemű emberekkel, de itt is burjánzik a gonoszság.” Azt kérdezik a példázatbeli szolgákhoz hasonlóan: „Honnan került ide konkoly?!” Mégsem kell elkeserednünk, ugyanis az Úr nem garantálta, hogy az egyháza tökéletes. Minden buzgalmunk meghiúsul, ha a küzdő egyházat olyan tisztává akarjuk tenni, mint amilyen a győzedelmes egyház lesz (TM, 1893, 47. o.).

A győző egyház Krisztushoz hűséges és hozzá hasonló lesz

A munka hamarosan befejeződik. A küzdő egyháznak azon tagjai alkotják majd a győzelmes egyházat, akik hűségesnek bizonyultak (Ev, 1892, 707. o.).

Krisztus élete megtelt az Úr szeretetének isteni üzenetével, és hőn vágyakozott ezt a szeretetet gazdagon kiárasztani másokra. Arckifejezéséből szánalom áradt, és a magatartását irgalmasság, alázat, igazság és szeretet jellemezte. Küzdő egyháza minden tagjában ugyanezek a tulajdonságok nyilvánulnak meg, amikor a győző egyházhoz tartoznak majd (FE, 1891, 179. o.).         

2 megjegyzés: