2022. január 13., csütörtök

Higgyetek az Ő prófétáinak - január 13 - CSÜTÖRTÖK - Jelenések 22

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Az olvasmány szerkezete:

1. Részlet Ellen White könyvéből

2. Olvasmány a napi bibliai fejezethez

3. A heti olvasmány Ellen White könyvéhez

Olvasmány – E.G. White AZ IGAZI MEGÚJULÁS 10. fejezet 2367. nap

10. fejezet – Különleges felhívások a bizonyságtevés alkalmain (5. rész)

Nem adventista vendégek jelentkeznek a hívásra az Ashfield gyülekezetben

Hívtam mindazokat, akik át akarták adni magukat Istennek szent szövetségkötéssel, és őt akarták szolgálni teljes szívükből, hogy álljanak fel. A ház telve volt és mindenki felállt. Nem is kevesen voltak olyanok is jelen, akik nem tartoztak hitünk követőihez, de páran ezek közül is felálltak. Buzgó imában Az Úr elé terjesztettem sorsukat, és tudtuk, hogy Isten Lelke jelentette ki magát. Éreztük, hogy valóban diadalt arattunk. – 30a kézirat, 1896.

Különleges felhívás a Battle Creek-i főoskolán

Az imahét során most szóltam ötödik ízben a segítőkhöz, az ápolószemélyzethez és az orvosokhoz, és biztos vagyok benne, hogy értékelték a prédikációimat. A főiskolán kétszer tartottam igehirdetést. A múlt csütörtökön Prescott professzor kérte tőlem, hogy menjek el közéjük. Elmentem, imádkoztam és szóltam a hallgatókkal megtelt nagy imaház hallgatóságához. Teljes felszabadultsággal beszéltem, Isten jóságát és kegyelmét eléjük tárva, valamint rámutattam Jézus Krisztus végtelen megalázkodására és áldozatára, továbbá arra a jutalomra, amelyet óriási áron vásárolt meg, és a mennyben készített el számunkra; szóltam a végső nagy diadalról, illetve arról, hogy milyen nagy kiváltság kereszténynek lenni.

Prescott professzor felállt és meg akart szólalni, de a szíve csordultig tele volt és öt percig egy szó sem tudta elhagyni az ajkait, hanem csak állt és sírt a nép előtt. Majd elrebegett néhány szót: „Örülök, hogy keresztény vagyok”. Mintegy öt percen át beszélt, majd mindenkinek szót adott, ha valaki szeretett volna mondani valamit. Sokan tettek bizonyságot, mégis úgy tűnt nekem, hogy van egy társaság, amelyet meg kell érintenie az isteni üzenetnek, de eddig még nem sikerült őket megszólítanunk. Mindenkit felszólítottunk,  hogy jöjjön előre, ha úgy érzi, hogy nem áll készen Krisztus visszajövetelére és nem biztos abban, hogy Isten elfogadja őt. Úgy láttam, hogy az egész ház megmozdult. Ekkor lehetőséget adtunk mindenkinek, hogy hangot adjon érzéseinek, de utána volt egy kis imaóránk és úgy tűnt, hogy az Úr áldása elért a szívekhez.

Ekkor csoportokra oszlottunk és még két órán át folytattuk a munkát, az Úr Lelke pedig észrevehetően jelen volt ezen az alkalmon. Többen is voltak olyanok, akik korábban mit sem tudtak a vallásos hitről, hitetlenként érkeztek a világból, és most igazi tapasztalatra tettek szert a vallásossággal kapcsolatban. A munka pedig egyre mélyrehatóbb lett. Az Úr munkálkodik és munkálkodni fog, olyan sebesen, amilyen sebesen elkészítjük az Ő útját, hogy biztonsággal kijelenthesse hatalmát a mi javunkra. – 75. levél, 1888.      

https://white-konyvtar.hu/fejezet/IM/advent/2011/11974.491/

Mai Bibliai szakasz: Jelenések 22

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jelen%C3%A9sek%2022&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Jelen%C3%A9sek%2022&version=NT-HU

Az élet tiszta folyója, amely Isten trónjától ered, véget nem érő áldásokban részesít bennünket. Ahol Nancy és én jelenleg élünk, ott van egy csodálatos, édesvizű forrásunk. Csak nagyon halványan tudom elképzelni, hogy milyen lehet a mennyei víz, amely a tizenkét különböző gyümölcsöt termő élet fája mellett folyik el. Gyakran beszélgetünk feleségemmel arról, hogy milyen gyümölcsöket is fog teremni az a csodálatos fa. Több féle eredményre is jutottunk már, kezdve attól, hogy a 12 legnemesebb gyümölcsöt fogja teremni, amiket nagyon szeretünk (beleértve a durián gyümölcsét nekem, de nem Nancy-nek), egészen odáig, hogy talán csak a 12 legfinomabb mangófajtát fogja teremni!

A sürgetés érzete hatja át ezt az utolsó fejezetet a Bibliában. Jézus háromszor is a szívünkre beszélve mondja nekünk, hogy gyorsan el fog jönni, nagyon hamar! Imádjuk Őt teljes szívvel, igyunk a kegyelemmel teljes Élet Vizéből ingyen, és fogadjuk el az engedelmesség áldásainak ígéretét. Fogadjuk hát örömmel a Jelenések könyve prófétikus ígéreteit.

Jézus emlékeztet bennünket tekintélyére és hatalmára, hogy Ő az Alfa és az Omega, ami azt jelenti, hogy Ő örökkévaló, és amit mond, az hű és igaz. Krisztus teljes eltökéltséggel cselekszik azért, hogy megértsük Hozzá fűződő megmentő kapcsolatunk fontosságát, azt, hogy életünkben teljes egészében az Ő kegyelmétől függünk, valamint figyelmeztet bennünket arra, hogy semmit se változtassunk meg üzenetében, miközben "áldott reménységünk" beteljesedését várjuk. Amikor az a nap eljön, ahogy a Nagy küzdelem című könyv legutolsó bekezdésében is olvashatjuk: „A nagy küzdelem véget ért. Nincs többé bűn, és nincsenek bűnösök. Az egész világegyetem megtisztult. A végtelen nagy teremtettséget tökéletes harmónia és boldogság tölti be. Tőle, aki mindent teremtett, árad az élet, a fény és az öröm a határtalan téren át. Élők és élettelenek - a legparányibb atomtól a legnagyobb csillagig - tökéletes szépségükkel és felhőtlen boldogságukkal hirdetik, hogy Isten a szeretet.

„Bizony jövel Uram Jézus!” Mondjuk együtt, „Kelj fel! Világíts, és hirdesd, Jézus jön!”

Ted N C Wilson

337. heti olvasmány AZ IGAZI MEGÚJULÁS 10. fejezeteihez (január 9-15.).

Amellett, hogy a megújulás első biztosítéka az, hogy a Kereszt közelében maradjunk (lásd a múlt heti olvasmányt), a 10. fejezetben kifejtett nyilvános felhívásokban felmerült egy téma, amely véleményem szerint a második legfontosabb lépés a lelki megújulás megőrzésében. A svájci Bázelben egy felhívást intéztek, hogy „legyetek … Krisztus hűséges és igaz katonái [és mindenki felállt].” (Napló, 1885. november 22., Az igazi megújulás, 88. o.) János 17:18 ezt a második kulcs igazságot ragadja meg.

Közvetlenül a keresztrefeszítése előtt Jézus az Atyához imádkozott: „Amiképpen te küldtél engem e világra, úgy küldtem én is őket e világra.” (János 17:18) Miért? Jézus ezt fűzte hozzá: „Ezeket beszélem a világon, hogy ők az én örömemet teljesen bírják ő magukban.” (János 17:13) Jézus azt akarja, hogy megtapasztaljuk az Ő örömét, amikor azt látja, hogy emberek menekülnek meg. Azáltal, hogy a kereszt harcosai leszünk, valóban élővé tesszük a megújulást.

Nézzük csak meg James Tour, a világhírű szintetikus vegyészprofesszor és a texasi Houstonban lévő Rice Egyetem Nanotechnológiai Központjának jelenlegi igazgatójának bátorító tettét, ahogyan másokkal megosztja Jézust. Tour, aki a messiási zsidó közösség tagja, azt állítja, hogy a világon mindennél jobban szereti Jézust, és azért él, hogy néhány diákját és munkatársát Jézushoz vezesse. Tourt elszomorítja, ha ez nem történik meg legalább egyszer egy héten. Gyönyörű.

Vegyünk mi is részt fáradhatatlanul Isten hírnökének imára felhívásán, amelyet az 1909-es Generál Konferencia résztvevőihez intézett: „Nyugodjék meg rajta Lelked. Láttassék meg bennük dicsőséged. Hadd lássuk Isten megmentő munkáját, amikor az igazság igéit szólják!” (Az igazi megújulás, 94. o.)

Köszönöm, hogy elolvastad, és a Menny legjobb áldásait kívánom számodra.

John T. Baldwin

Nyugalmazott teológiaprofesszor, HNA Teológiai Szeminárium,

Andrews Egyetem, Michigan, USA

Fordította Gősi Csaba

1 megjegyzés: