2022. október 5., szerda

Higgyetek az Ő prófétáinak - október 5 - SZERDA - 1 Sámuel 29

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit 1 Sámuel 29 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1%20S%C3%A1muel%2029&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=1%20S%C3%A1muel%2029&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak 

 

1.    Isten az emberi megoldáshoz folyamodó Dávidot kimenti tévedésének következményeiből. A saját csapdájába esett Dávidot szorult helyzetéből a mennyei angyalok segítik ki. A filiszteusok ütközetbe indulnak Izrael ellen. Dávid nagyon nehéz helyzetben van, Ákhis azt várja tőle, hogy együtt a filiszteusokkal induljon harcba a saját népe ellen. Ez Dávid számára kivitelezhetetlen, az Ákhisnak mondott talányos válaszával ki is fejezi ezt.  A mennyei angyalok az általa ácsolt csapdából kimentik. Ákhis hallgat embereire és szinte bocsánatot kér Dávidtól. Dávid már mélyen érezte, hogy a filiszteusokhoz való menekülése nem volt méltó Istenéhez. Tisztában volt azzal, hogy ez alkalommal is Isten szabadította meg, de kénytelen volt csalását még egy valótlan kérdéssel megerősíteni, hogy Ákhis gyanút ne fogjon. Valószínű, Dávid mindebből okult és megtanulta, egy hibás lépés hibák özönét indítja el. A megoldás: minden helyzetben az Úrhoz kell fordulni.     

2.    Ezen kívül egy olyan Istent is látunk ebben a fejezetben,

a.    akinek munkálkodását gyakran nem értik az emberek. Ákhis király sem értette azt, ahogy Isten Dáviddal van és megsegíti őt

b.    aki jóindulatot és jószándékot ébreszt egy pogány királyban még a tévedő Dávid iránt is.

c.    aki terveit kivitelezni tudja, még akkor is, ha a körülmények nem a legkedvezőbbek

Olvasmány – E.G. White HIT ÉS CSELEKEDETEK 16. fejezet

16. fejezet – Krisztus elfogad (4. rész)

Egy igazság, melyet nehéz megérteni

A hívő Isten Bárányát szemlélve – aki elveszi a világ bűneit – megtalálja Krisztus békességét; mert neve mellé odakerült, hogy “megbocsátva”, s elfogadja Isten Igéjét: “…benne jutottatok el … ehhez a teljességhez” (Kol 2,10). Milyen nehéz az emberek számára, hogy elfogadják ezt a hatalmas igazságot, hiszen annyira hozzászoktak a kételkedéshez! De micsoda békét és életerőt hoz ez a szívbe! Ha önmagunkban kutatunk az igazság után, mely alapján Isten elfogadna bennünket, akkor rossz helyen keresünk, mert “mindenki vétkezett, és híjával van az Isten dicsőségének” (Róm 3,23). Jézusra kell néznünk, mert “miközben fedetlen arccal, mint egy tükörben szemléljük az Úr dicsőségét mindnyájan, ugyanarra a képre formálódunk át az Úr Lelke által dicsőségről dicsőségre” (2Kor 3,18). Úgy kell megtalálnunk a teljességet, hogy Isten Bárányát szemléljük, aki elveszi a világ bűneit.

Isten megtört törvénye előtt állva a bűnös nem tudja megtisztítani önmagát, de Krisztusba vetett hite alapján Isten végtelen szeretetének tárgya lehet, és felöltözhet az Ő tökéletes igazságába. Jézus így imádkozott a Benne hívőkért: “Szenteld meg őket az igazsággal: a te igéd igazság.…hogy mindnyájan egyek legyenek úgy, ahogyan te, Atyám, énbennem, és én tebenned, hogy ők is bennünk legyenek, hogy elhiggye a világ, hogy te küldtél el engem. Én azt a dicsőséget, amelyet nekem adtál, nekik adtam, hogy egyek legyenek, ahogy mi egyek vagyunk” (Jn 17,17.21-22). “Igazságos Atyám, a világ nem ismert meg téged, de én megismertelek, és ők is felismerték, hogy te küldtél el engem. És megismertettem velük a te nevedet, és ezután is megismertetem, hogy az a szeretet, amellyel engem szerettél, bennük legyen, és én is őbennük” (5-6. vers). Ki tudja felfogni ennek az igazságnak a valódi jellegét, mely tökéletessé teszi a megtérő bűnöst, és szeplő, ránc, és mindenféle hiba nélkül állítja Őt Isten elé? Isten szavát adta, hogy Krisztus lett a mi igazságunkká, szentségünkké és üdvösségünkké. Isten biztosít minket arról, hogy feltétlenül bízhatunk az Ő szavában, és élvezhetjük leggazdagabb áldásait. “…hanem maga az Atya szeret titeket, mivel ti szerettek engem, és hiszitek, hogy én az Istentől jöttem” (Jn 16,27).

Forrás: Hit, remény, cselekvő szeretet – Heted7világ Kiadó, 2001

2 megjegyzés: