2024. szeptember 16., hétfő

Higgyetek az Ő prófétáinak - szeptember 16 - HÉTFŐ - Lukács evangéliuma 4

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit Lukács evangéliuma 4 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk%C3%A1cs%204&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=Luk%C3%A1cs%204&version=NT-HU

A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak

1.    Isten nem a könnyebb utat választja. Ha Jézus földi életét nézzük, azt látjuk, hogy sosem a könnyebb utat választotta. Sok lehetősége volt rá. Születhetett volna egy gazdag családban, egy kényelmes szobában, bábákkal körülvéve; nem lett volna muszáj dolgoznia, de a kemény munkás életet választotta. A világnak szóló üzenetet elvihette volna másképp is, sok szolgával és kisegítő személyzettel körülvéve. Elkerülhette volna a negyven napos pusztai megkísértést is, ehelyett éhezett és szomjazott negyven napon át és az ördög kísértette egész idő alatt. Jézus ezen tettével megtanít arra, hogy a könnyebb út nem mindig a jobb út. Ő a nehezebb utat vállalta értünk.              

2.    Isten nemcsak kenyérrel akar ellátni bennünket.  Isten meg akar tanítani arra, hogy az élet több a megélhetés biztosításánál, több az élelemnél és a ruházkodásnál. Az embernek szüksége van lelki dolgokra is, közösségre, barátságra, örömre, biztonságra és főleg az Istennel való szoros és meghitt kapcsolatra.      

3.    Egyedül Isten méltó az imádatunkra. És ez nem azért van, mert Isten egy követelődző Isten, hanem azért, mert tudja, hogy az Ő imádata hogyan hat vissza ránk. Az Isten imádatának van a legjobb hatása életünkre. Az őriz meg bennünket az önzéstől, az eldurvulástól, az elembertelenedéstől, az elmagányosodástól stb.  

4.    Isten nem vágja le a kanyarokat. Sátán azzal kísértette meg Jézust, hogy rövidítse le céljának elérését. Jézus útja a kereszten, a halálon, a szenvedésen keresztül vezetett. Sátán azt javasolta Jézusnak, hogy hagyja ki ezeket. Csak annyit tegyen meg, hogy leborul előtte. Jézus azonban nem engedett a lerövidítés kísértésének.

5.    Isten meghirdeti az Ő jókedvének esztendejét. Isten nagyon várja azt az időpontot, amikor minden gonosz, és minden rossz végleg eltűnik a világunkból. Jézus földi szolgálata ezt a célt szolgálja. Mindemellett Jézus úgy fogalmazta meg földi küldetését, hogy „evangéliumot hirdessek a szegényeknek; azért küldött el, hogy a szabadulást hirdessem a foglyoknak és a vakoknak szemük megnyílását; hogy szabadon bocsássam a megkínzottakat.”         

6.    Ezen kívül még egy olyan Istent látunk:

a.    aki megharcol az ördöggel érettünk

b.    aki nem a saját szükségleteit helyezi előtérbe, hanem a mi szükségleteinket

c.    aki tenyerén hordoz bennünket

d.    aki komolyan szembesít bennünket visszásságainkkal

e.    akinek a szavaiban és tetteiben is titokzatos erő, hatalom és vonzalom van

f.      akinek hatalma van a gonosz felett – Sátán megkísértette Jézust, de sosem kényszeríthette, Jézus viszont hatalommal parancsolat a gonosz lelkeknek és azok engedelmeskedtek Neki

g.    akinek a jelenléte vonzó az emberek számára – a sokaság folyamatosan kereste Jézust, mert jelenlétében az Isten jelenlétében érezték magukat

Ima éretted: Istenem, kérlek, segítsd meg az olvasót, hogy megértse, Te a nehezebb utat választottad érte; adjad, hogy ő sem a könnyebb utat válassza, amikor Te szolgálatra hívod őt, Jézus nevében, Ámen

Olvasmány – E.G. White JÉZUS ÉLETE 63-64. fejezet

63. fejezet – „JŐ A TE KIRÁLYOD” (2. rész)

Ezt a napot, mely a tanítványok számára életük legfényesebb napjának tűnt, sötét felhők árnyékolták volna be, ha tudták volna, hogy az örvendezés jelenete csak bevezetése Mesterük szenvedésének és halálának. Ő ismételten beszélt nekik bizonyosan bekövetkező áldozatáról, de a jelen boldog diadala elfelejttette velük fájdalmas szavait, s várták virágzó uralkodását Dávid trónján.

Folyamatosan újabb csoportok szegődtek a menethez, és kevés kivétellel minden csatlakozót megihletett a perc, s ők is harsogták a hozsánnákat, melyek újra és újra visszhangzottak hegyről hegyre, völgyről völgyre. Szüntelen zengett a kiáltás: "Hozsánna a Dávid fiának! Áldott, aki jő az Úrnak nevében! Hozsánna a magasságban!" (Mt 21:9).

A világ korábban sosem látott ilyen diadalmenetet. Nem hasonlított a föld híres hódítóiéhoz. Nem követte szomorú foglyok oszlopa, királyi értékű hadizsákmány sem jellemezte a jelenetet. A Megváltó körül a bűnös emberekért végzett szeretetmunkájának dicső zsákmányai álltak. Sátán hatalmából megmentett foglyok voltak ők, Istent dicsérték szabadulásukért. A vak mutatta az utat, akinek Jézus visszaadta látását. A néma hozsannázott a leghangosabban, akinek megoldotta a nyelvét. A nyomorékok, akiket meggyógyított, örömmel ugrándoztak, és a legserényebben szakították le a pálmaágakat, lengették őket a Megváltó előtt. Özvegyek és árvák dicsőítették Jézus nevét, mert irgalmasságot cselekedett velük. A megtisztított leprások tiszta ruhájukat terítették útjába, s a dicsőség királyaként üdvözölték Őt. Azok is a tömegben voltak, akiket hangja a halál álmából ébresztett föl. Lázár - kinek testét látták bomlani a sírban, most azonban dicső férfikorának erejében örvendett - vezette az állatot, melyen a Megváltó ült.

Számos farizeus látta a jelenetet, forrt bennük az irigység és a rosszindulat, s más irányba akarták terelni a nép érzelmeinek hullámait. Teljes tekintélyüket latba vetve próbálták elhallgattatni a népet, de felhívásaik és fenyegetéseik csak fokozták a lelkesedést. Attól tartottak, hogy a sokaság számbeli fölényében királlyá teszi Jézust. Végső megoldásként áttörtek a tömegen a Megváltóhoz, és feddő, fenyegető szavakkal támadtak neki: "Mester, dorgáld meg a te tanítványaidat!" (Lk 19:39). Kijelentették, hogy az ilyen zajos felvonulásokat a törvény tiltja, s a hatóságok sem engedélyezik. Jézus válasza azonban elhallgattatta őket: "Mondom néktek, hogyha ezek elhallgatnak, a kövek, fognak kiáltani" (Lk 19:40). Ezt a diadalmenetet maga Isten rendelte. Megjövendölte a próféta, hogy embernek nem áll hatalmában megmásítani Isten szándékát. Ha az ember nem tudta volna végrehajtani tervét, Ő hangot ad az élettelen köveknek, s azok magasztalták volna Fiát, zengték volna dicséretét. Ahogy az elnémult farizeusok visszahúzódtak, Zakariás szavait százak ismételték fennen: "Örülj nagyon, Sionnak leánya, örvendezz, Jeruzsálem leánya! Ímé, jön néked a te királyod; igaz és szabadító ő; szegény és szamárháton ülő, azaz nőstényszamárnak vemhén" (Zak 9:9).

Mikor a menet elérte a dombtetőt, s leereszkedni készült a városba, Jézus megállt, s Vele az egész sokaság. Előttük terült el Jeruzsálem dicsőségében, most a lenyugvó nap fényében fürdött. A templom minden tekintetet odavonzott. Méltóságteljes fenségben magaslott minden más fölé, mintha a menny felé mutatna, s az embereket az egyedül igaz és élő Isten felé. irányítaná. A templom régóta a zsidó nemzet dicsősége és büszkesége volt. A rómaiak is büszkélkedtek nagyszerűségével. A rómaiak által kinevezett király a zsidókkal együtt építette újjá és díszítette fel, a római császár elhalmozta ajándékaival. Szilárdsága, gazdagsága, nagyszerűsége a világ egyik csodájává tette.

Ahogy a lenyugvó nap sugarainak aranyával befestette az eget, csodás fénye ott ragyogott a templom tiszta fehér márvány falain, csillogott az aranyozott oszlopokon. A dombtetőről, ahol Jézus és követői álltak, úgy tűnt, mintha egyetlen hótömbből állna, arany csúcsokkal a tetején. A templom bejáratánál aranyból és ezüstből formált szőlő függött zöld levelekkel és tömör szőlőfürtökkel - a legképzettebb művészek alkotása. Ez Izraelt, az egyre terebélyesedő szőlőt jelképezte. Az aranyat, ezüstöt és az élő zöldet finom ízléssel és különleges szakértelemmel illesztették egymáshoz. Kecsesen feltekeredett a ragyogó fehér oszlopokra, fénylő kacsokkal tapadt arany díszeikhez - magára vonta a lenyugvó nap tündöklését, s úgy ragyogott, mintha a mennyből kölcsönözte volna dicsőségét.

Jézus a képet szemlélte, a hatalmas tömeg rivalgása elcsitult, lenyűgözve nézték a szépség hirtelen feltárulását. Minden szem a Megváltóra szegeződött, látni akarták arcán az elragadtatást, amit ők maguk éreztek. Ehelyett azonban a bánat fellegét fedezték fel rajta. Meglepetten és csalódottan vették észre, hogy szeme megtelik könnyel, teste ide-oda hajladozik, mint a fa vihar előtt, és a fájdalom jajkiáltása tör fel remegő ajkáról, mintha a meghasadt szív mélyéről jönne. Micsoda látványt nyújtott ez az angyaloknak! Szeretett Parancsnokuk a gyötrelem könnyei között! Micsoda látvány volt ez a boldog seregnek, amely diadalkiáltásokkal, pálmaágak lengetésével kísérte Őt a dicső város felé, ahol ábrándos reményeik szerint uralkodnia kellett! Jézus sírt Lázár sírjánál, de akkor az emberi szenvedés átérzéséből fakadó isteni bánat miatt. Ez a hirtelen elszomorodás olyan volt, mint a nagy győzelmi kórusban egy gyászos hang. Az örvendezés közepette, amikor mindenki hódolattal adózott neki, Izrael királya könnyekre fakadt. Nem az öröm könnyei ezek, hanem a kimondhatatlan kínok könnyei és sóhajai. A sokaságra is hirtelen szomorúság szállt. Dicsőítő hangjaik elhallgattak. Sokan sírva fakadtak, mert együttéreztek a bánattal, amelyet pedig nem is értettek.


1 megjegyzés: