2022. május 8., vasárnap

Higgyetek az Ő prófétáinak - május 8 - VASÁRNAP - 3 Mózes 25

Itt találod az összes felolvasást: http://higgyetekazoprofetainak.blogspot.hu/

Te milyennek látod azt az Istent, Akit 3Móz 25 bemutat?

A fejezetet itt olvashatod el a Bibliából:

Károli Gáspár fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=3%20M%C3%B3zes%2025&version=KAR

Új protestáns fordítás:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=3%20M%C3%B3zes%2025&version=NT-HU

(A következő pontokban azt találod, ahogy a szerző meglátta Istent ebben a fejezetben. Kommentben leírhatod, hogy te milyen Istent fedeztél fel ebben a fejezetben. Ha e-mailben kaptad meg az olvasmányokat, akkor válaszlevélben írhatod meg gondolataidat vagy kommentet írhatsz ide: https://www.facebook.com/higgyetekazoprofetainak 

 

1.    Isten igazságos, pihenést engedélyez a földnek is. Istennek fontos az ember, fontosak az élőlények, de maga a termőföld is. Nem engedi kizsigerelni a földet, pihenést biztosít neki is. Mint mindenben, a földdel való bánásmódban is a végtelen isteni bölcsesség és a hatalmas előre tervezettség figyelhető meg.  Istennél semmi sem történik véletlenül. Így kristályosodhat ki a szent 7-es szám. A Szombat a hetedik nap, a szombatév a hetedik év, a jubileumi év 7X7 év után következik.

2.    Isten, aki csodát tesz népe fenntartásáért. Isten annak ellenére gondoskodik népéről, hogy egy évet kihagynak a föld terméséből. Megígérte, hogy a 6. esztendőt annyira megáldja, hogy még a 9. esztendőben is abból esznek majd. Ezt Isten meg is mutatta a mannaszedésben. A pénteki adagot megáldotta, hogy szombatra is elegendő legyen és ne romoljon meg. Isten ezekkel a csodákkal mutatta meg, hogy a termés tőle van, meg tudja áldani, hogy minden szükségletüket gazdagon betöltse.

3.    Isten, a legközelebbi rokon. Isten igazságos, mert gondoskodott arról, hogy egy eladósodott gyermeke, aki rabszolgának adta el magát, felszabadulhasson. Megválthatta egy közeli rokona, összegyűjthette szabadságának az árát, vagy a jubileumi évben automatikusan visszanyerte szabadságát. Mi is a bűn rabságába estünk és nem tudjuk kifizetni szabadságunk árát, de Jézus, a legközelebbi rokon közbelépett és életével kifizette üdvösségünk árát.

4.    Isten, aki vigyáz arra, hogy ne alakuljanak ki nagy társadalmi különbségek gyermekei között. Azzal, hogy az eladott föld egy idő után visszakerült eredeti tulajdonosához, és azzal, hogy a föld árával a leendő termést vették meg (a jubileumi évig számítva) és nem a földet magát, Isten gátat szabott az inflációnak, és csökkentette a különbséget a szegények és a gazdagok között, ami a bűn következményének tudható be.

5.    Isten tiltja az uzsorát, a szolgák sanyargatását. Amikor a világ a gazdagok és erősek felé hajlik, amikor csak ők látszanak fontosnak, meghatározónak, rendkívül felemelő Isten látásmódja: Ő a kiszolgáltatottak felé hajlik. Ő a kicsiket, az alázatosokat szereti. Akik tehetősebb társadalmi osztályba tartoznak, azok számára Isten próbatételként adja, hogyan viszonyulnak az elesettekhez. Isten meg akarja értetni népével, hogy mindannyian Isten szolgái, ezért nem szabad, hogy bárki embertársa felett önzően hatalmat gyakoroljon, szívtelenül kizsákmányolja azt.   

6.    Ezen kívül egy olyan Istent is látunk ebben a fejezetben, aki a nyugalom Ura; akiben jó megbízni, mert ez gazdag áldással jár; aki a szabadság Istene, az igazság Ura; a szolgák, zsellérek védője, aki emberséges, igazságos bánásmódot vár el gazdáiktól is.           

Olvasmány – E.G. White KERESZTÉNY SZOLGÁLAT 14. fejezet

14. fejezet – Vallásszabadság (1. rész)

Odaillő ima

Dávid így imádkozott: „Ideje, hogy az Úr cselekedjék; megrontották a te törvényedet.” Ez az ima nem kevésbé találó e mai időben. A világ eltávolodott Istentől, és törvénytelensége rettegést kell, hogy keltsen a szívben, és mindenkit, aki hűséges a nagy Királyhoz, a munkálkodásra kell késztessen a reformáció érdekében. A pápai hatalom úgy vélte, hogy megváltoztathatja a menny törvényét, a hamis szombattal cserélve fel Jehova szombatját; és a vallásos világ mindenestül a hamis szombatot tiszteli, miközben az igazit szentségtelen lábak tapossák…

Krisztus és az ő angyalai, illetve Sátán és az ő angyalai közötti végső nagy küzdelem Isten törvénye körül fog dúlni, és döntő lesz az egész világ számára... Felelős állásban levő emberek nem egyszerűen semmibe veszik és megvetik a szombatot, hanem a szent szószékekről a hét első napjának megtartására szólítják fel az embereket, a hagyomány és a szokások mellett érvelve ezen emberi ihletésű intézmény védelmében. Úgy mutatnak a tengeren és a földön bekövetkező szerencsétlenségekre – szélviharokra, áradásokra, földrengésekre, tűzvészekre –, mint azon ítéletekre, amelyek Isten nemtetszését jelzik, merthogy a világ nem szenteli meg a vasárnapot. E szerencsétlenségek egyre csak szaporodnak, egyik csapás követi a másikat; azok pedig, akik érvénytelennek nyilvánítják Isten törvényét, úgy mutatnak arra a néhány emberre, akik megtartják a negyedik parancsolat szombatját, mint akik kihívják a Mindenható haragját a világra. Ez a hazugság Sátán ármánya, hogy így csalja tőrbe a vigyázatlanokat. (Southern Watchman, 1904. június 28.)

Az eljövendő események

Népünket mindeddig túlságosan jelentéktelennek tekintették ahhoz, hogy figyelemre méltassák; ámde változás fog beállni. Indítson el most a keresztény világ mozgalmakat, amely a parancsolatmegtartó népet szükségképpen az érdeklődés előterébe helyezi. Az Alkotó igazságát folyamatosan emberi eredetű elméletekkel és hamis tanításokkal szorítják ki. Mozgalmakat indítanak azok lelkiismeretének rabszolgává tétele érdekében, akik netán hűségesek lennének az Úrhoz. A törvényhozó hatalmak Isten népe ellen fordulnak. Minden lélek meg lesz próbálva. (Testimonies, V, 546.)

Emberek fognak magasztalni és szigorúan kényszeríteni olyan törvényeket, amelyek teljesen szembefordulnak Isten törvényével. Noha saját rendeleteik kényszerítésében vallásos buzgóságot fognak tanúsítani, elfordulnak az egyértelmű „így szól az Úr”-tól. Azzal, hogy egy hamis nyugalomnapot magasztalnak fel, embereket arra próbálnak majd kényszeríteni, hogy gyalázzák meg Jahve törvényét, az ő jellemének mását. Habár a menny szolgái ártatlanok lesznek minden gonoszság vádjával szemben, ki fogják szolgáltatni őket, hogy megaláztatásokat és bántalmazásokat szenvedjenek el azok kezéből, akik sátáni ihletés alatt telve lesznek irigységgel és vallási vakbuzgósággal. (Testimonies, IX, 229.)

A vallási hatalmasságok, amelyek hitvallásuk szerint a menny szövetségesei, és vallják, hogy bírják a bárány jellemjegyeit, tetteikkel annak bizonyítékát fogják adni, hogy sárkányszívük van, és Sátán ösztönzéseit követik és ő uralja őket. Közeledik az idő, amikor Isten népe magán érzi az üldöző kezet, mert megtartják a hetedik napot… A Mindenható népének azonban szilárdan kell állnia őbenne. Az Úr pedig síkra fog szállni értük, egyértelműen meg fogja bizonyítani, hogy ő az istenek Istene. (Testimonies, IX, 229–230.)

Jézus követői szembe találják magukat mindenféle méltatlan bánásmóddal, váddal és kegyetlenséggel, amit Sátán fel tud szítani az emberi szívekben. Ez újra észrevehető módon megy végbe: ugyanis a testi szív gondolata még mindig ellenségeskedik Isten törvényével szemben, és nem veti magát alá a parancsolatainak. A világ ma sincs jobban összhangban Krisztus elveivel, mint volt az apostolok napjaiban. Ugyanaz a gyűlölet, amely a „feszítsd meg! feszítsd meg!” kiáltására késztetett sokakat, ugyanaz a gyűlölet, amely a tanítványok üldözéséhez vezetett, ma is munkálkodik az engedetlenség gyermekeiben. Az a lelkület, amely a középkorban börtönnel, száműzetéssel, halállal sújtott férfiakat és nőket, amelyben az inkvizíció válogatott kínzásai is megfogantak, amely kiagyalta és véghezvitte a Szent Bertalan-éji mészárlást, és amely fellobbantotta a smithfieldi tüzeket, még mindig gyűlölködő erővel dolgozik az újjá nem született szívekben. Az igazság története mindenkor az igazság és a hamisság közötti küzdelemről szóló feljegyzés volt. Az evangélium hirdetését mindig ebben a világban kellett továbbvinni, ellenállással, veszedelemmel, veszteségekkel és szenvedésekkel dacolva. (The Acts of the Apostles, 84–85.)

https://white-konyvtar.hu/fejezet/KSz/felfedezesek/1925/13.1089/

 

Olvasmány Ellen White KERESZTÉNY SZOLGÁLAT című könyve 14. fejezetéhez (május 8-14.).

A tragédiák bűnbakokat szülnek, és amikor eluralkodnak a csapások és a pusztítás, akkor a vallási vezetők lesznek azok, akik megszorító vallási törvényeket követelnek majd. Ezek a törvények azon a feltevésen fognak alapulni, hogy a vasárnap megtartásának szentségét megszegjük és a csapások Isten ítéletét jelentik a világunkon, azért, amiért nem tartjuk meg a vasárnap imádatát szent napként.

– Ugyan! – mondhatod, – Gyakorlatilag nincs is vasárnaptörvény a láthatáron; talán ez a vasárnaptörvény dolog egy 19. századi jelenség, amely bizonyára idejétmúlt már 2022-ben.

Ellen White ezen kétségekre adott válasza szinte vészjósló, ahogyan ezt hangsúlyozza:

„A keresztény világ olyan lépéseket tesz most, amelyek elkerülhetetlenül előtérbe hozzák az Isten parancsait megtartókat.” Keresztény szolgálat, 155. o. Megjegyzés: komoly erőfeszítéseket tesznek „most”, hogy hamarosan a hetednapi adventistákra irányítsák a figyelmet.

Tudjuk-e azonosítani ezeket a sötét és baljós erőfeszítéseket, amelyek célja, hogy megfosszon minket a vallásszabadságunktól? De még mennyire! A „babona és tévelygés”, „hamis színben feltüntetés és dühös felhívások” és „a lélek halhatatlansága és a vasárnap megszentelése” által „országunk [az Amerikai Egyesült Államok] megtagadja alkotmányának valamennyi elvét.” Keresztény szolgálat 158., 159., 161. o.

És most, 2022-ben a fenti figyelmeztetések máris beteljesednek szörnyű összeesküvés-elméletekben, úgynevezett „keresztények” gyűlöletes és éles beszédeiben és azok démonizálásában, akiknek a vallási nézőpontja eltér az „enyémtől”.

De az árnyak ellenére „angyalok segítik és oltalmazzák azokat, akik alázatosan járnak Isten előtt.” Keresztény szolgálat, 166. o.

David Grams

Lelkész, Hartland Főiskola, Rapidan, Virginia, USA

Fordította Gősi Csaba

1 megjegyzés: